לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

מעבר דירה: 4 כללים למשא ומתן שיחסכו לכם אלפי שקלים

במהלך מעבר דירה, יוצא לנו לעבוד מול כמות נכבדת של נותני שירות. הם מעצבים ומשפצים לנו את הדירה. לכל שירות או מוצר יש את המחיר שלו.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מתכוננים למעבר דירה? לפניכם 4 כללים למשא ומתן שיחסכו לכם אלפי שקלים

במהלך מעבר דירה, יוצא לנו לעבוד מול כמות נכבדת של נותני שירות. הם מעצבים ומשפצים לנו את הדירה, מתקינים את המזגן, מובילים את הריהוט, מחברים אותנו לכבלים ועוד לא התחלנו לדבר על ארון חדש ומיטה תואמת לחדר השינה. כל הבלאגן הזה צורך מאיתנו הרבה מאוד השקעה וסבלנות. מצד אחד, אנחנו צריכים לחפש את נותן השירות המתאים ביותר ולמצוא את השירות או המוצר המתאימים ביותר עבורנו. מצד שני, לכל שירות או מוצר יש את המחיר שלו ואת כמות הזמן הנדרשת לקבלתו.

מה שלא ידעת על משא ומתן יעלה לך הרבה כסף

רוב האנשים אינם יודעים מהו משא ומתן. על אחת כמה וכמה, הם אינם מחברים בין משא ומתן לשיחות עם נותני שירות בזמן תכנון מעבר דירה. במקום זאת, הם מקבלים הצעת מחיר, מנסים קצת להתמקח ומשווים לאחרים. אם התאים למצופה, נהדר. אם לא, עוברים לבא בתור.

חוסר הידע במשא ומתן עולה לנו הרבה כסף. כאשר אנחנו מניחים מראש כי בחנות, המחיר הרשום הוא תמיד המחיר הסופי, אנחנו עשויים לשלם יותר מהצפוי. למעשה, ברוב המקרים, אם נדע איך להשפיע נכון על המוכר שמולנו, נוכל לקבל הנחות משמעותיות מכל נותן שירות.

הנחות אלו, העשויות להצטבר למאות ואף לאלפי שקלים, יכולות להוות עבורנו נקודת פתיחה טובה יותר בדירה החדשה. לכן, עלינו קודם כל להבין מהו באמת משא ומתן ואיך מנהלים אותו נכון כדי לחסוך את אלפי השקלים במעבר הדירה הקרוב.

מהו משא ומתן ואיך מנהלים אותו?

משא ומתן הוא תהליך שבו שני צדדים (לפחות) קובעים את התנאים להעברת ערך מאחד לשני. ברוב המקרים, מדובר במתן כסף תמורת מוצר או שירות. התנאים עליהם נושאים ונותנים אינם רק המחיר הכספי. הם יכולים להיות תאריך אספקה, איכות חומרי הגלם ומוצרים משלימים בהנחה או במתנה.

ניהול משא ומתן הוא למעשה שימוש בכלי משא ומתן לאורך כל התהליך כדי להשיג מטרה מסויימת. המטרה הזו יכולה להיות הנחה. באותה מידע היא עשוייה להיות בניית ארון מעץ יותר איכותי או הקדמת אספקת המזגן החדש.

מכיוון שרובנו הגדול אינו עוסק במשא ומתן על בסיס יומיומי, איננו מחפשים הכשרות בנושא. עם זאת, כשאנחנו נמצאים בצמתים רציניות בחיים כמו מעבר דירה, אנחנו צריכים מספר קווים מנחים שיעזרו לנו לצלוח את המשימה בשלום. לשם כך עלינו להצמד לארבעת הכללים הבאים:

כלל משא ומתן למעבר דירה 1: מילים כתובות על חול

כל אדם העוסק במשא ומתן יודע כי למילים יש כוח רק אם שני הצדדים מקבלים אותן. כשנותן שירות נוקב במחיר מסויים או בזמן אספקה, הוא עושה זאת בצורה בטוחה וחד משמעית. יש סיבה לכך. אם הלקוח יחשוד שהמחיר אינו זהה לכל הלקוחות, הוא ירצה לשלם פחות.

מכיוון שמטרתו של בעל העסק היא להרוויח ככל האפשר, אין לו אינטרס לחלק הנחות לכל הלקוחות. אין זה אומר כי הוא מרמה אותנו. זהו העסק שלו ועליו לדאוג לאינטרסים שלו. מצד שני, רק ברגע שהבנו את העיקרון הזה, אנחנו יכולים להתחיל לשאת ולתת.

הרי אם היה מגיע אליו בן משפחה או חבר, רוב הסיכויים שהמחיר היה נמוך יותר. גם במקרה הזה, בעל העסק עדיין ירוויח. הוא פשוט ירוויח פחות. לכן, הכלל החשוב ביותר במשא ומתן הוא לקבל את המחיר והתנאים, אותם מציע בעל העסק, בעירבון מוגבל.

כלל משא ומתן למעבר דירה 2: לוותר כדי לקבל

הכלל השני הכי חשוב במשא ומתן הוא לדעת מתי לוותר. אם אנחנו לא מוכנים לוותר על הדבר שלמענו נכנסנו למשא ומתן, האדם שמולנו יכול לתת לנו כל מחיר העולה על רוחו ואנחנו נשלם. לכן, עלינו לדעת להציב לעצמנו גבולות בסיס לפני שאנחנו מתחילים לדבר עם נותני השירות.

לכן, עלינו להגדיר את המטרה אליה אנחנו רוצים להגיע במשא ומתן וכמו כן גם את הגבולות שאותם לא נסכים לעבור (מחיר מקסימאלי, לדוגמא). אל הגבולות הללו נתייחס כמעין מגדלור שיעזור לנו לנווט במהלך כל תהליך המשא ומתן.

איך נעשה זאת? על דף מראש בבית, נגדיר מראש מה חשוב לנו למצוא וכמה כסף אנחנו מעוניינים להוציא עליו. את סרגל המחירים לכל שירות נוכל למצוא באתרים העוסקים במעבר דירה או בחיפוש מהיר בגוגל. כמו כן, עלינו לחשוב מראש מה באמת חשוב לנו לרכוש ומה הוא רק מותרות.

גם אם אנחנו מאוד רוצים שירות מסויים או מחיר מסויים, הצד השני לא חייב למכור לנו אותו במחיר שרצינו. עם זאת, עלינו להפגין איפוק ואת היכולת לעזוב את שולחן המשא ומתן בכל רגע נתון. רק כך, נוכל להביא למצב שבו אנחנו באמת יכולים להתמקח ולהוריד בצורה משמעותית את המחיר.

עניין שחשוב להדגיש הוא שאין מקום במשא ומתן לאיומים. איומי סרק כמו "אם זה המחיר, אני אקום ואלך" הם איומי סרק שרק גורמים לנו להראות כפחות רציניים. אם יש מחיר שבאמת אינו לעניין והמוכר אינו מוכן להתגמש, במקום לאיים ניתן פשוט לסרב בנימוס ולקום כדי ללכת.

רק במצב שבאמת נהיה מוכנים לעזוב את שולחן המשא ומתן ללא הסחורה, נשים לב שפתאום המוכר ינסה לעצור אותנו ולבוא לקראתנו. זו הנקודה שבה נוכל לבדוק איך נוכל לשפר את כל התנאים לטובתנו.

כלל משא ומתן למעבר דירה 3: להתחבר למוכר

לאחר שהבנו את שני הכללים הראשונים, נכיר כלי מאוד פשוט ליישום מעולם ה-NLP. NLP הוא תחום העוסק ביצירת שינוי בתת המודע ומכיל כלים שימושיים רבים. ל-NLP ישנם שימושים טיפוליים ושימושים לשיפור יכולות התקשורת והשכנוע. בשני סוגי השימושים מודגשת חשיבותה של הכימיה.

כימיה היא תחושת הנוחות והפתיחות אותה אנו מרגישים כאשר שיחה זורמת וכיף לנו לדבר עם אדם. בדרך כלל היא עולה כשאנחנו מדברים עם אנשים שדומים לנו, מאפשרת לנו להוריד מגננות ולשתף פעולה יותר בקלות. מכיוון שאנחנו רוצים לגרום למוכר לשתף איתנו פעולה, יצירת כימיה היא נדרשת.

איך נעשה זאת? ניצור דימיון בין השפה המילולית והבלתי מילולית שלנו לזו של הדובר. לדוגמא, אם אנחנו שמים לב לתנועה שהוא משתמש בה בכל פעם שהוא מדבר על משהו חשוב, נשתמש בה כשנרצה להדגיש חשיבות של משהו במהלך השיחה.

לחליפין, אם הוא משתמש במילים מסויימות כדי לתאר משהו, נשתמש באותן מילים כשאנחנו נתאר משהו דומה. הקשר בין 2 הדוגמאות הוא פשוט – ככל שאנחנו יותר נתנהג כמוהו, כך תת המודע שלו ישדר לו שאנחנו דומים לו יותר והדמיון יאפשר לו להתחבר אלינו בצורה חלקה יותר.

כאשר נשים לב שהשיחה זורמת בצורה חברותית, נוכל לבקש ממנו, כחברים, לבחון איך הוא יכול לבוא לקראתנו במחיר או בשאר התנאים. אם עשינו זאת כמו שצריך, הוא יענה לבקשתנו ויבדוק מרצונו החופשי כיצד הוא עוד יכול להתגמש כלפינו.

כלל משא ומתן למעבר דירה 4: לדעת מתי לשתוק

לרוב האנשים קשה להתמודד עם שקט במהלך שיחה. מתוך חוסר הנוחות, אנשים מפטפטים ומנדבים מידע, אותו לא היו פולטים אחרת. מידע זה, יכול לשמש אותנו במהלך תהליך המשא ומתן ולכן נרצה לנצל את העיקרון הזה לטובתנו.

איך נעשה זאת? לפני שנגיע למשא ומתן עצמו, נשער מהו המידע שבאמת חשוב לנו לדעת מהמוכר, כמו למשל, המחיר הנמוך ביותר שהוא יכול לתת לנו על ארון המטבח החדש. לאחר מכן ננסח זאת כשאלה פתוחה שתאפשר לו להרחיב על הנושא.

בשלב הבא, כאשר נגיע אל הנגר (אם נמשיך את הדוגמא) נשאל אותו תוך כדי שיחה, לאחר שיצרנו את הכימיה, "מה המחיר הכי נמוך שאתה יכול לתת לי על ארון המטבח?" ונשתוק. אם נעשה זאת נכון, הוא יחל להתפתל קצת בחוסר נוחות עד שיוריד את המחיר.

לסיכום, לקראת מעבר דירה יש להכין את עצמנו בצורה נאותה. בסך הכל, ההכנה הנדרשת למשא ומתן מסוג זה הינה פשוטה ואינה אמורה לעלות על שעת עבודה אחת. עם זאת, שעת ההכנה הזו, בשילוב עם יישום הכללים המופיעים במאמר זה יחסכו לנו כסף רב, בו נוכל להשתמש בעתיד.

המאמר באדיבות:

ליאור ברקן – יועץ עסקי ומרצה בתחומי השכנוע, המכירות והמשא ומתן בעזרת כלי ה-NLP מאז שנת 2003.הוא בוגר תואר ראשון בתקשורת ושירותי אנוש ומוסמך כ-Certified Trainer ב-NLP.

Operation NLP
אתר: http://www.operatioNLP.com

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה
המדריך לקרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
המדריך לבחירת קרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן