לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

איך לצבוע מתכת? טיפים שימושיים

השימוש במתכת בבתים פרטיים וכן בבתים משותפים הוא נפוץ ביותר. המעקות בחדר המדרגות הם לרוב ממתכת, כמו גם סורגי הדירות והגדר שלעיתים מקיפה את הבניין או הגינה.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

הבעיה העיקרית בעבודה עם מתכת ישנה, טמון בעובדה שלא ניתן לצבוע אותה סתם כך, היות ובמרבית המקרים הצבע לא יכול להתפס כהלכה על חלודה רבה או במצב מתקדם של קורוזיה. בעיה נוספת נוגעת למשל לאמצעי מתכת חיצוניים דוגמת מעקות בחדר מדרגות או גדרות ובייחוד בבתים רבי קומות. אלו צריכים לבוא במגע כל העת עם הידיים של מבוגרים וילדים הנעזרים בהם כדי לטפס במדרגות, שלא לדבר על בע"ח שמסתובבים בסמוך אליהם. ועוד בעיה היא שמרבית צבעי המתכת מבוססים על טרנפנטין שהוא חומר רעיל ושגם זמן ייבושו ארוך למדי.

להתמודד עם צבע ישן על מתכת

אז בשעה טובה קניתם דירה אם בעצמכם ואם באמצעות קבוצת רכישה. במציאות הכלכלית של ימינו סביר להניח שמדובר בדירה יד שנייה, ולכן אין זה חזון נפרץ כי חלק מהאלמנטים של המתכת בבית יהיו כבר עם צבע שהפך מלבן למט או אולי סתם צבע ישן שממש לא הולם את אווירת הבית החדש שאתם מחפשים. לעיתים, כאשר מדובר בקניה משותפת או מתוכננת של בניין באמצעות קניה קבוצתית, מראה הבית צבוע וחדש הוא מאפיין משכנע מאוד למשוך עוד אנשים לעסקה ולכן גם פה חידוש הצבע הוא חשוב למדי. איך עושים את החידוש הזה? כשלב ראשון יש לשייף את כל הצבע הישן מאלמנט המתכת. ניתן לעשות זאת באמצעות ניירות שיוף כאשר ככל שהחלודה והצבע במצב גרוע יותר, כך תזדקקו לנייר שיוף גס יותר. זוהי שיטה שבעיקר מתאימה לאלמנטים קטנים יחסית בתוך דירה או בית. אם אתם מתמודדים עם שטחים גדולים יותר שיש לצבוע ולחדש, עדיף לרכוש מכשיר משייף עם מגוון מברשות שיכול תוך דקות לשייף או להסיר חלודה וקורוזיה ולמעשה להכין את המשטח לצביעה מחודשת. כעת לאחר שחשפתם את המתכת, נותר לעבור עם מטלית לחה על המשטחים ולהוציא את כל האבק והלכלוך.
יש אפשרות נוספת, והיא סוג של אפשרות קסם- והיא לצבוע ישירות על חולדה, כן ממש על החולדה! הצבע שבאמצעותו ניתן לעשות זאת הוא צבע המרטון של טמבור. במקרה זה אין צורך בהכנות מוקדמות או שיופים והתוצאה הסופית לא נופלת במראה שלה. סדרת המרטון מתאימה לצביעה של גדרות, סורגים, מעקות, מרזבים, עמודי תאורה, וקונסטרוקציות למינהן. הצבע הוא רב עובי ונקשר מעולה למתכת בכל מצב (גם היא בשלבים של חלודה וקורזיה) מתאים לשימוש גם בתנאי פנים וגם תנאי חוץ. ניתן להשיג את הצבע בשלושה סוגים שונים של גימורים- מחוספס עדין, מראה מרוקע ומט משי.

צבע המרטון ייעודי לצביעה על מתכת, מתוך אתר טמבור

על מה כדאי ללכת – צבע על בסיס שמן או על בסיס מים?

כעת שיש לנו מתכת מוכנה לצביעה, עומדות בפנינו למעשה שתי אופציות של מוצרים לשימוש. אופציה אחת היא צבעים ע"ב מדלל מהדור הקודם, בעלי ריח חזק, זמן ייבוש ארוך ומצריכים מברשות שאין לכם צורך בהן, משום שהן נהרסות לאחר מכן. היתרון של הצבעים הללו הוא בעמידות גבוהה וביכולת כיסוי של פגמים של המתכת עד למצב שהיא נראית מחודשת לחלוטין. אופציה נוספת אם מדובר בסביבה שבה יש הרבה בע"ח, או ילדים היא שימוש בצבע מתכת על בסיס מים. זהו צבע שמיועד לצביעה על משטחי מתכת, ידידותי לסביבה ובעל זמן ייבוש קצר. אם יש לכם שטח רב לצבוע, ומדובר בשטח שאינו הרוס לחלוטין אלא רק זקוק למעט חידוש ומראה זוהר, צבעי המתכת על בסיס מים בהחלט יתאימו.

עם צבעי מתכת ניתן גם לחדש רהיטים שונים, לא רק גדרות, מתוך אתר טמבור

כיצד עדיף לצבוע?

אם לקחתם על עצמכם פרוייקט של חידוש שטחים גדולים עם אלמנטים של מתכת כמו מעקות, עמודי תאורה, גדרות וכולי עליכם לשקול מעבר למכשיר השיוף, גם לרכוש אקדח אוויר לצבע אשר באמצעותו ניתן לצבוע משטחים גדולים בקלות, ובעובי וכיסוי אחיד. הדבר לא רק יחסוך לכם המון זמן, אלא גם ייצור תוצאה אסתטית טובה יותר עם שכבת כיסוי אחידה לכל אורך אלמנט המתכת ותוך זמן קצר. בתוצאות כאלו, למרות שלא מדובר במכשיר זול, מדובר בהוצאה השווה את עצמה.

המאמר באדיבות חברת טמבור, לטיפים נוספים היכנסו לאתר טמבור

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה
המדריך לקרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
המדריך לבחירת קרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן