לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

שימוש יעיל במזגנים – המדריך המלא!

חשבון החשמל לא חייב להיות כל כך גבוה, אם רק תקפידו על שימוש יעיל במזגנים, וכדי שתוכלו לעשות זאת, אנחנו שמחים להגיש לכם את המדריך המלא לשימוש יעיל במזגנים.
יועץ מיזוג אוויר, סוף מעשה במחשבה תחילה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

חם בישראל. אין על כל עוררין ואין כל כך מה לעשות נגד זה חוץ מלהדליק מזגן. מצד שני, ידוע שצריכת האנרגיה של המזגן גבוהה, ואנשים רבים מפחדים מחשבון החשמל שיוגש להם בסוף הקיץ. ובכן, חשבון החשמל לא חייב להיות כל כך גבוה, אם רק תקפידו על שימוש יעיל במזגנים, וכדי שתוכלו לעשות זאת, אנחנו שמחים להגיש לכם את המדריך המלא לשימוש יעיל במזגנים.

קודם כל – תחזוקה

שימוש יעיל במזגן מחייב, קודם כל, תחזוקה נאותה שלו. הפעולה הראשונה במעלה לתחזוקת המזגן היא ניקוי המסננים לפחות פעם אחת בתחילת הקיץ, ורצוי פעם בחודש. כשהמסנן נקי המזגן מתאמץ פחות, צורך פחות אנרגיה, ומקרר את האוויר הרבה יותר טוב. אם אתם מרבים להשתמש במזגן גם בחורף, אל תשכחו לנקות את המסננים מאבק גם בחורף, וכמובן שיש להקפיד תמיד על הוראות היצרן.
חוץ מזה מומלץ מאוד להזמין אחת לשנה טכנאי מזגנים מוסמך לניקוי יחידת המדחס, טיפולי תחזוקה מונעת ואיתור תקלות עתידיות.  טיפול בבעיות קטנות מונע מהן להפוך לגדולות ומאפשר למזגן להמשיך לפעול ביעילות.

חסמת? שילמת

כדאי לוודא מדי פעם שדבר אינו חוסם את פתחי היציאה של המאייד בתוך הביתה ואת פתחי המדחס שבחוץ. חסימה, אפילו חלקית, באחד הפתחים גורמת למזגן להתאמץ יתר על המידה, ליעילות הקירור לרדת פלאים, ובמקרים חמורים להוציא את המזגן מכלל שימוש. בנוסף לכך הימנעו מלהצמיד חפצים ורהיטים שונים למזגן והשאירו סביבו רדיוס פנוי של לפחות 30 ס"מ.

כמה חם לכם?

הטמפרטורה המומלצת למזגן בקיץ היא 25 מעלות, אך לרוב האנשים זה ממש לא מספיק, בעיקר אם הם פעילים ולא יושבים במנוחה ובפועל, רוב האנשים יסתפקו ב- 23 מעלות או קצת פחות. כדאי לזכור שכמה שהטמפרטורה יותר נמוכה כך המזגן עובד קשה יותר כדי לשמור על החלל מקורר וצורך יותר אנרגיה. לא צריך להקפיא את החדר, רק שיהיה בו נעים. הבדל של מעלה בטמפרטורה הוא הבדל של 5% בצריכת החשמל. תחשבו על זה.

מי מחמם אתכם

מעבר לשמש שקופחת על הדירה מבחוץ, יש גם לא מעט גורמים מחממים בתוך הבית, מה שכמובן גורם למזגן להתאמץ יותר בקירור. כיריים בהם האש דולקת, תנור אפייה פועל, ואפילו המנוע של המקרר פולטים חום שמעלה את הטמפרטורה בתוך הבית וכתוצאה מכך את צריכת האנרגיה של המזגן. השתדלו להפעיל אותם בזמן שבו המזגן לא פועל, או היעזרו במאווררים כדי לסלק את האוויר החם שהם יוצרים. גורם חום משמעותי נוסף הוא הנורות בבית, הפולטות חום רב. מעבר לתאורת לד יעזור למזגן לבצע את תפקידו בצורה טובה יותר.
יש לציין שגם הגוף שלנו פולט חום, כך שכמה שיש יותר אנשים בבית, כך חם בו יותר, אבל קשרים חברתיים הם הדבר החשוב ביותר בחיים, ולא מומלץ לחסוך בהם.

החדר האטום

הרבה אנשים משאירים חריצים פתוחים בחלונות הבית  בזמן הדלקת המזגן "כדי שייכנס חמצן". בעצם, מעבר לצורך הפסיכולוגי באוויר "נקי", אין שום משמעות לחריץ הזה מבחינת האוויר, ויש לו הרבה משמעות מבחינת הטמפרטורה בחדר. למעשה, דרך הפתח הקטן הזה נכנס חום מבחוץ ויוצא קור מבפנים. התוצאה? המזגן עובד קשה יותר, הקור מורגש פחות וחשבון החשמל תופח. ככל שהחדר אטום יותר כך המיזוג יעיל יותר. אם בכל זאת חשוב לכם השאיר פתח קטן, עשו זאת בחלון המרוחק ככל האפשר מהמזגן.
רוצים שהקירור יהיה משמעותי עוד יותר? הגיפו את התריסים או הוילונות ותתפלאו איך החדר נהיה הרבה יותר קריר. או חמים, שכן בחורף זה נכון באותה מידה, רק להיפך.

למעלה או למטה

אוויר קר יורד למטה ואוויר חם עולה למעלה. עובדה פיזיקלית פשוטה שנלמדת בבית הספר בגילאים צעירים למדי. כדי להקל על האוויר להגיע אליכם, כוונו את תריסי המזגן כלפי מטה, גם בקיץ וגם בחורף. מאוורר שמופעל בנוסף למזגן יכול לייעל מאוד את פיזור הקור בחדר ולאפשר לכם לכוון את הטמפרטורה במזגן על מספרים גבוהים יותר ועדיין להינות מקרירות נעימה.

התאמה טובה של המזגן לחלל

יכול להיות שקצת מאוחר מדי בשביל להגיד את זה, אבל אחת הדרכים היעילות ביותר לקירור יעיל היא התאמה של המזגן לחלל. מזגן גדול מדי בחלל קטן מדי יקפיא אתכם בלי צורך תוך כדי צריכת אנרגיה מיותרת, בעצם, ומזגן קטן מדי בחלל גדול יעבוד מאוד קשה כדי לקרר אותו, צריכת האנרגיה שלו תהיה מקסימלית כל הזמן, ואתם תמשיכו לסבול מחום.

תפעילו את המזגן גם כשלא צריך

על פניו זה נשמע מוזר – להפעיל את המזגן גם כשלא צריך כדי שהוא יהיה יעיל יותר? ובכן – כן.  מומלץ להדליק את המזגן לכמה דקות לפחות אחת לחודש גם כשאין צורך בכך, כדי לשמור על חלקיו הפעילים בצורה טובה יותר ולמנוע מהם להתייבש.

הפסקה פעילה

לרוב המזגנים היום יש הפסקות אוטומטיות בפעולת המדחס (המנוע) כאשר החדר מגיע לטמפרטורה הרצויה, כך שבוודאי אין צורך "לתת למזגן לנוח" מדי פעם. מה שרוב האנשים לא יודעים הוא שההפסקות האלה דווקא גורמות לצריכת אנרגיה גבוהה יותר והגדלת הבלאי של המנוע בגלל המאמץ הכרוך בהפעלה מחודשת של המזגן בכל פעם מחדש. הפתרון לכך הוא מזגני אינוורטר, המצוידים במנגנונים המאפשרים למנוע להמשיך לפעול בעוצמה נמוכה גם כשאינם  מקררים, ובכך חוסכים עד 50% מצריכת האנרגיה של המזגן ומקטינים את הבלאי שלו בצורה משמעותית. הפסקות בפעולת המזגן רצויות כדי לאוורר את הבית בלבד.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה
המדריך לקרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
המדריך לבחירת קרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן