לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

איך בוחרים גריל גז – המדריך

בעוד גריל פחמים הוא פשוט למדי לבחירה, בגריל גז רוב האנשים עדיין לא מבינים מספיק, ולכן בחרנו להביא לכם את המדריך לבחירת גריל גז.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

גריל הפחמים הקלאסי הולך ומפנה את מקומו בחצרות ובגינות פרטיות לטובת גריל הגז היעיל והנוח, המאפשר שליטה מלאה בעוצמת האש והטמפרטורה ודיוק מירבי בהכנת סוגי מזון שונים על אותו גריל, באותו זמן. אך בעוד גריל פחמים הוא פשוט למדי לבחירה, בגריל גז רוב האנשים עדיין לא מבינים מספיק, ולכן בחרנו להביא לכם את המדריך לבחירת גריל גז.

מה הגודל

כמו לפני כל קנייה אחרת, גם בעת קניית גריל גז יש לבחון את הצרכים שלכם לפני הקנייה ולהתאים את הגריל לצרכים אלה. הפרמטר הראשון שיש לבדוק הוא הגודל – גודל מתקן הגריל כולו וגודל משטח הצלייה. התאימו את גודל המשטח לשימוש שלכם – האם אתם משתמשים בגריל לאירוח בדרך כלל וזקוקים למשטח גדול או שאתם מכינים על הגריל אוכל לבני הבית ויכולים להסתפק במשטח קטן יותר של 1500 סמ"ר? האם אתם זקוקים למשטח עבודה בנוסף למשטח הצלייה? ומה לגבי שטח אחסון לכלי העבודה? כמה מקום עומד לרשותכם להעמדת הגריל בצורה נוחה? ועוד.

ישנם דגמי גרילים שונים שמאפשרים משחק בין גודל המתקן לגודל משטח הצלייה, בהתאם לתוספות שאתם זקוקים להן, כך שתוכלו להתאים את שני הפרמטרים האלה בצורה הטובה ביותר והמדויקות ביותר לצרכים האמיתיים שלכם. אם התקציב מאפשר לכם העדיפו תמיד משטח צלייה גדול מעט יותר ממה שנראה לכם שאתם צריכים.

רשת צלייה

איכות רשת הצלייה היא קריטית לנוחות העבודה ולטיבו הסופי של המזון שיוכן על הגריל, וכדאי להעדיף רשת מאסיבית המורכבת מפסים עבים שיש ביניהם מרווחים צרים. ישנם כמה חומרים מהם מכינים את רשתות הצלייה, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:

• נירוסטה, שהיא חזקה ועמידה גם בפני חלודה, אך המזון נוטה להידבק עליה בזמן הצלייה, מה שפוגם בהנאת האכילה ומחייב ניקוי יסודי של הרשת לאחר כל שימוש.

• ברזל יצוק, שמאפשר לחום להתפזר בצורה אחידה, שומר על הטמפרטורה ויש לו עמידות גבוהה. החיסרון של הברזל היצוק הוא הנטייה לחלודה והצורך בתחזוקה שוטפת כדי למנוע זאת.

• ברזל יצוק מצופה בחרסינה או אמייל, שנהנה מכל היתרונות של הברזל היצוק, אך קל יותר לניקוי ולתחזוקה. המחיר של רשת צלייה מברזל יצוק ומצופה באמייל או חרסינה גבוה יותר, אך בטווח הארוך ההשקעה ברשת משתלמת, בעיקר אם אתם משתמשים בגריל לעיתים  תכופות.

בחלק מדגמי הגריל ניתן למצוא גם רשת מוגבהת לשמירה על טמפרטורת המזון המוכן, ובחלקם ישנה גם פלאנצ'ה – פלטת צלייה שטוחה שניתן להכין עליה בשר מוקפץ, מעורב ירושלמי ועוד. את הפלאנצ'ה ניתן לרכוש גם בנפרד ולהשתמש בה על כל גריל.

מבערים

אם מדובר בגריל קטן, אין צורך ביותר ממבער אחד, אבל כל מקרה אחר צריכים להיות לגריל שלכם לפחות 2 מבערים נפרדים, בנוסף על המבערים הצדיים. ריבוי המבערים הוא זה שמאפשר לצלות מספר זוגי מזון במקומות שונים על משטח הצלייה באותו זמן ולקבוע עוצמת להבה נפרדת ודרגת חום מתאימה לכל אחד מהם לחוד. כאשר רוצים להכין כמות מזון קטנה על גריל בעל משטח צלייה גדול ניתן תמיד להדליק רק מבער אחד.

מעבר למספר המבערים צריך לשים לב גם למבנה של המבערים ולחומר שהם עשויים ממנו.  ישנם שני מבנים מקובלים לסידור המבערים: השיטה האוסטרלית, בה המבערים מסודרים מימין לשמאל בצורה אנכית, או בצורה אופקית, מהחזית פנימה. שתי השיטות טובות ואין עדיפות איכותית לאחת מהם, אך רוב האנשים מוצאים את השיטה האוסטרלית נוחה יותר לשימוש, בעיקר כאשר מדובר בהפעלה סלקטיבית של המבערים, כאשר אין צורך בהפעלת כל המבערים יחד.

ישנם דגמי גריל גז מסויימים המצוידים גם במבערים צדיים. המבערים הצדיים משפרים בהחלט את נוחות השימוש בגריל, אך הופכים את הגריל ליקר יותר, ומקטינים את שטח האחסון ואת גודלו של משטח העבודה, ובדרך כלל הם אינם חיוניים.

BTU

BTU  היא יחידת מידה לחום ואנרגיה הנדרשת לחימום של 0.45 ליטר מים, והיא משמשת לציון תפוקת החום של הגריל. בעקרון, ככל שהמשטח גדול יותר תידרש תפוקת BTU  גבוהה יותר, כדי לחמם את משטח הצלייה כראוי. הכלל אומר שהגריל צריך לספק לפחות 100 BTU לכל 6.5 סמ"ר של משטח הצלייה.

עמידות המבנה

גריל גז בנוי כמבנה שלם, ועמידותו חשובה ביותר כדי לשמור עליו לאורך זמן. הגריל יכול להיות עשוי מחומרים שונים: אלומיניום, נירוסטה או פח, ולעיתים משולב גם בעץ. מכיוון שמחירם של כל הדגמים אינו זול, כדאי לבחור באיכות הטובה ביותר שהתקציב שלכם מאפשר כדי שתוכלו להינות מהגריל לאורך שנים.

ההמלצה היא להעדיף גריל נירוסטה, על אף שמחירו יקר יותר, משום שהוא עמיד יותר משאר החומרים. מי שממש רוצה לשמור על הברק של הנירוסטה יוכל לדאוג לתחזוקה מתאימה, ומי שלא רוצה להשקיע בגריל גז נוצץ פשוט יהנה מגריל איכותי, חזק ועמיד לשנים ארוכות.

שיהיה נוח לשימוש

גריל גז חייב להיות נוח לשימוש, כדי שתוכלו גם להינות מהכנת האוכל, וכדאי להגיע לחנות להתרשם באופן פיזי מהגריל ולא לקנות גריל מקטלוג דיגיטלי או מודפס. מעבר לגודל ולגובה, יש לשים לב לכמה פרמטרים שמגדילים את נחות השימוש:

• לא כדאי לוותר על מד טמפרטורה ומכסה שיכול לסגור את משטח הצלייה ומסייע בהכנת נתחים גדולים, דגים וירקות. רוב דגמי הגריל מגיעים עם מד טמפרטורה ומכסה, אך לא כולם.

• גריל גז עם הצתה אלקטרונית יגביר מאוד את נוחות השימוש שלכם בו.

• ודאו שהגריל שלכם מצויד במגירה ייעודית לאיסוף נוזלים ושומנים ואל תוותרו על כך. המגירה צריכה להיות בעלת דפנות גבוהות וקלה להוצאה והכנסה. העדיפו מגירת נוזלים מנירוסטה, כיוון שהיא כלה יותר לניקוי.

• בגרילים קטנים חסרים אזורי עבודה מלבד משטח הצלייה עצמו וכן מקומות אחסון לכלים השונים שמתמשים בהם. אם אתם רוכשים גריל גז גדול, בדקו מהם הצרכים שלכם והעדיפו דגם שמציע לכם משטח עבודה נוח ואזור אחסון שמתאים לצרכים שלכם.

מחיר ואחריות

כפי שכבר ציינו קודם לכן, רכישת גריל גז היא השקעה כספית לא מבוטלת, ולכן כדאי לרכוש את הגריל שלכם בחכמה. טווח המחירים נע מ- 1,500 ש"ח לגריל הפשוט ביותר ומגיע ל-7,000 ש"ח ויותר לדגמים הגדולים והמשוכללים. המחיר מושפע מכל הפרמטרים שציינו, וכדאי שתציינו לעצמכם את סדר העדיפויות האישי שלכם לגבי הפרמטרים השונים כדי שאם תיאלצו לוותר על חלק מהם תדעו בדיוק על מה אתם מוותרים ועל מה לא.

לא משנה איזה גריל תקנו – לעולם אל תוותרו על תעודת האחריות. כלל האצבע אומר שככל שתקופת האחריות ארוכה יותר כך הגריל איכותי יותר, וזהו בהחלט מדד שניתן לקבוע על פיו את איכותו של הגריל. בדקו תמיד מה כוללת האחריות! בחלק מהדגמים האחריות מתחלקת לשתיים: אחריות על גוף הגריל ואחריות על המבערים. גריל באיכות טובה מספיק יהיה בעל אחריות של 5 שנים ומעלה על גוף הגריל ושלוש שנים לפחות אחריות על המבערים.

 

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן