לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

המדריך המלא לבחירת ארון

רגע לפני שאתם ניגשים לחנות כדאי לקרוא את המדריך המלא לבחירת ארונות, שיעזור לכם להחליט מה עדיף – ארון הזזה או ארון דלתות.
ארונות הזזה - המדריך המלא לקבלת הצעת מחיר

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

ארונות הם פירוט ריהוט הכרחי בכל בית ועל כך אין ויכוח. הבעיה מתחילה כשצריך לבחור איזה ארון אנחנו רוצים לרכוש: מה הגודל? מה הגובה? מה העומק? אך תהיה חלוקת התאים הפנימית? כמה תליה וכמה קיפול? ומה עם ארון נעליים? והעיצוב? והצבע? ושאלת השאלות: ארונת הזזה או ארונות דלת?? רגע לפני שאתם ניגשים לחנות כדאי לקרוא את המדריך המלא לבחירת ארונות, שיעזור לכם להחליט מה עדיף – ארון הזזה או ארון דלתות.

עיצוב

מבחינה פרקטית כולנו זקוקים לארון, כמובן, אבל במציאות של היום כל הרהיטים מגיעים מעוצבים, וקניית ארון אינה קנייה של מוצר פרקטי בלבד. הארון צריך להשתלב בעיצוב הבית והוא מעניק לנו חוויה שלמה של הרמוניה וסדר. כדי שכל זה אכן יקרה יש להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים הרבה לפני שניגשים לחנות, כדי לקבל מהם הכוונה מה ישתלב בעיצוב הבית וממה להתרחק, ולהגיע לקנייה כשאתם יודעים בדיוק מהו המקום העומד לרשותכם, מהי כמות הדברים שאתם רוצים לאחסן בארון ומהי צורת הסידור המועדפת עליכם.
 
אבל עיצוב אינו הכל, והארון צריך גם לתת מענה לצרכים שלנו – ולשלב בין שני הדברים בצורה הטובה ביותר. הוא נראה מהם הפרמטרים לבחירת ארון ומה עדיף – ארון הזזה או ארון דלת.

פתיחה וסגירה של דלתות הארון

  • ארון דלת מחייב מקום לפתיחתה, ואם מדובר בחדר קטן יחסית, זה עשוי לעורר תחושת צפיפות לא נעימה. בחדרים קטנים, במסדרונות, ארונות שקרובים למיטה ובכל מקום בו אין מקום לפתוח את דלת לכיוונכם עדיף להתקין ארונות הזזה, שפתיחתם אינה תופסת מקום.
  • מעבר למקום, ישנו גם אלמנט של רעש כשהדלת נסגרת. גם אם נניח שאנחנו מקפידים לשמן את צירי הדלתות של הארון ואין רעש של חריקה, סגירת ארון דלת עשויה להרעיש והארונות ניתנים לטריקה, מה שקורה לא אחת, בטעות או בכוונה. ישנם כל מיני פטנטים להפחתת הרעש אך בארונות הזזה תנועת המסילות שקטה תמיד והארונות אינם נוטים להיטרק אלא אם כן אתם ממש מכוונים לכך. בשניםה אחרונות ניתן למצוא גם מנגנון טריקה שקטה לדלתות כנף, אך הוא יעיל פחות ממנגנון הסגירה השקט של ארונות ההזזה.
  • פרמטר חשוב נוסף הוא הילדים – בבית בו ישנם ילדים צעירים כדאי להעדיף ארונות הזזה בכל מקום אפשרי, משום שקשה יותר לטרוק אותם, כאמור, מה שחוסך לא רק רעש אלא גם כאבים באצבעות הקטנות שהדלת עשויה להיטרק עליהן, המגירה עשויה להיסגר עליהן ולא פעם קורה שהן נתפסות דווקא ליד הציר בעת סגירת הדלת. עם ארונות הזזה, כל זה פשוט לא יכול לקרות.
  • עומק הארון
הרבה אנשים סבורים כי ארון עמוק, המאפשר הכנסת שתי ערימות של בגדים זו מאחורי זו הוא הפתרון הטוב ביותר. ובכן, זו טעות. כאשר יש שתי ערימות של בגדים אחת מאחורי השניה, קשה להגיע לערימה העמוקה יותר, מה שיוצר בלאגן, ויתור על שימוש בשטח הזה או העברת בגדים שאינם בשימוש לערימה האחורית. האמת היא שבארונות קיפול עומק של 40-50 ס"מ הוא האידיאלי ומספיק בהחלט. רוצים שתי ערימות של בגדים באותו מדף? הרחיבו אותו והשאירו מקום לערימה שניה לצידה של הערימה הראשונה. גם הרחבת הארון אפשרית רק בארונות הזזה, כיוון שבארונות דלת רוחב התאים מוגבל בהתאם לרוחב הדלת.
היום ניתן למצוא גם ארונות הזזה וגם ארונות דלת במגוון עיצובים ועומקים. בארונות הזזה המסילה גוזלת כ- 10 ס"מ מעומק הארון, לכן אם מציעים לכם ארון בעל עומק של 60 ס"מ, כול המסילה, זה בסדר גמור. ארונות דלת בעומק כזה יהיו פשוט עמוקים מדי ולא נוחים לשימוש.

החומרים מהם עשוי הארון

ארונות יכולים להיות עשויים מעץ, מסיבית, סנדביץ', מלמין, MDF וכו', אבל בארונות הזזה ניתן לגוון בחומרים ולשלב בהם זכוכית, משי, אלומיניום ועוד, כך שניתן לגוון הרבה יותר בעיצוב, מה שהרבה יותר קשה להשיג בארונות דלת. ולא, זה לא פוגם בחוזק ובאיכות של הארונות כל עוד מקפידים לרכוש אותם מחברה אמינה ומקצועית.
רוחב הפתיחה
אחד התסכולים הגדולים בסידור כביסה הוא התממודדות עם הצורך לפתוח את דלתות הארון הרבה פעמים כדי להכניס כל בגד למקום שלו. בארונות דלת גודל הפתיחה מוגבל בהתאם לגודל הדלת. הדלתות אף פעם לא ממש גדולות בשל המשקל הרב שיהיה עליהן לשאת ורוחב דלת בארון דלת הוא 50-60 ס"מ בלבד. בארונות הזזה, לעומת זאת, ניתן להתקין מסילות כך שניתן לפתוח כמעט את כל הארון בהזזה אחת, כך שנוח יותר להסתכל על תכולת הארון או לסדר את הכביסה הנקייה בתוכו.

חלוקת התאים הפנימית

בארונות דלת חייבת להיות התאמה מלאה בין חוץ הארון לחלוקת הפנימית שלו בגלל התלות בצירי הדלת, ואפשרויות החלוקה הפנימית של התאים מוגבלות. בארונות הזזה אין קשר בין גודל הדלת ומידת הפתיחה שלה לרוחב המדף וניתן להתאים את חלוקת התאים הפנימית בצורה מדויקת לצרכים שלכם ולנוחות האישית של כל אחד.

רוצים לראות דגמים של ארונות ההזזה שלנו? קטלוג ארונות הזזה בהתאמה אישית

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן