לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

ענף הנדל"ן לאן?

קובי מיכאלי, יועץ ומשווק נדל"ן מוסמך בסקירה על מצב הנדלן בארץ ועל הדרכים לשפר את המצב.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

בתקופה האחרונה ישנו הלך רוח היוצר תחושה שבעקבות הבטחות הממשלה, וכתוצאה ממספר שינויים שנעשים היום בענף הנדל"ן, כמו העלאת מס הרכישה למשקיעים, ותוכנית מחיר למשתכן, של השר כחלון,ועוד אי אלו פעולות, תהיה בקרוב ירידה במחירי הדיור. באופן אישי אני חושב שהמחירים בענף גבוהים ברמה בלתי סבירה, ואשמח מאוד אם המחירים ירדו כמובטח. עם זאת, כל אותם צעדים הנעשים היום, אשר קרוב לוודאי כי יש מאחוריהם כוונה טובה, גורמים לאפקט הפוך מהמתוכנן, ויוצרים חוסר אמון  של הציבור בהנהגה שלו, וכתוצאה מכך גם חוסר וודאות, והבנה כי פעולות אלו הם טיפה בים ואינם יצרו את המפנה המיוחל בענף.

חוסר וודאות זה גורם לחשש ופחד בקרב הציבור, אשר מוביל את קהל הרוכשים לפעול, ולהסתער בגדול על הדירות בחודשים האחרונים, מכל גווני הקשת בציבור, משקיעים, משפרי דיור ורוכשי דירה ראשונה. התוצאות בשטח מראות כי יש עלייה משמעותית במחירי הדירות בחודשים האחרונים, ובנוסף יש  גם מספר שיא של דירות שנמכרו, ויותר מכך באופן אבסורדי, גם עלייה חדה של רכישות מצד ציבור המשקיעים.

פעולות אלה אשר בוודאי אינם אפקטיביות, ולא משרתות את המטרה, נובעות מחוסר הבנה באשר לגורמים המניעים את שוק הנדל"ן באופן ישיר.

הפיתרון הוא די פשוט והיישום שלו בהחלט אפשרי. כדי להגיע לפיתרון ראשית נדרש להכנס לעובי הקורה, ולהבין מהן הבעיות האמיתיות שהביאו את השוק למצב הקיים היום.
הנושא הראשון הוא השליטה המוחלטת של המדינה בקרקעות, כאשר 93 אחוז מהקרקעות שייכות למדינה, והיא אינה משחררת קרקעות בהתאם לצורכי השוק והביקושים, דבר המוביל להיצע נמוך ביחס לביקוש הגבוה.
דבר נוסף הוא נושא התכנון המסורבל האיטי ומלא הבירוקרטיה הקיים היום דבר הגורם לקבלן הוצאות משמעותיות נוספות, וכמובן שבא לידי ביטוי במחיר לצרכן הסופי הרוכש את הדירה והנושא העיקרי המשפיע על השוק הוא עלויות הבנייה.

35 אחוז מעלויות הדירה מורכב מעלות הבנייה, שזה המרכיב העיקרי מסך כל העלויות!

ישנו מחסור חמור של עובדים בענף הבנייה בארץ, והעובדים הקיימים מקבלים שכר גבוה מאוד, בעקבות הביקושים הגבוהים, דבר המשפיע היטב על המחיר הסופי שלנו. כמו כן, דבר חשוב מאוד נוסף שרוב הציבור אינו מודע אליו, יש ריבוי של ייזמים, ומחסור גדול בקבלנים מבצעים בענף. כל הגורמים האלו משפיעים לרעה על ההיצע, ויוצרים פער גדול לעומת הביקוש הרב.

כך קורה שנוצר הפרש גדול בין מספר יחידות הדיור שקיבלו היתר בנייה, לבין הכמות שנבנית בפועל, וכמובן גם הפרש בין מה שנבנה לבין הביקוש הקיים, מה שמוביל אותנו לעליית מחירים מתמדת. תתארו לכם מצב בו הרוב המוחלט של הציבור אינו מסוגל לרכוש דירה למגורים. אם המגמה תמשיך בכיוון בו היא נמצאת היום, זה המצב אליו נגיע תוך שנים ספורות. כדי לעשות שינוי אמיתי ולהחזיר את המחירים בשוק הנדל"ן לרמה שפויה, חלה עלינו הציבור מחוייבות לקום להתאגד ולקחת אחריות על החיים שלנו! (במקום להטיל אשמה על הממשלה וכו'). דבר ראשון עלינו להיות במודעות גדולה לנושא החשוב הזה, ולהבין באמת את הסיבות למצב הקיים, ואז להציף את הנושא להנהגה שלנו, ולדרוש בכל מחיר את ביצועם של הפעולות שיביאו לשינוי המחייב בתחום. כדי לגשר על הפער ולעצור את עליית המחירים, על הממשלה להגדיל את מכסת הקרקעות לבנייה, כמו גם לפשט משמעותית ולזרז את הליכי התיכנון, וכמובן גם להזרים קבלנים מבצעים ועובדים רבים נוספים לענף, כי בלעדיהם   לא משנה כמה קרקע תהיה, אין מי שיבנה עליה, כך שהפער העצום (עשרות אלפי יח"ד) לא יגושר עד שיגיעו עובדים מקצועיים רבים נוספים לענף הבנייה.

הפעולות האלו בהחלט ישימות וניתנות לביצוע, אומנם יתכן כי יקח זמן לעשותם, אך זה תלוי בנו, וברמת המחויבות שלנו כלפי עצמינו וכלפי הילדים שלנו, לצאת מהאדישות והביקורתיות ולהתחיל לפעול! וכאשר זה יעשה, מחירי הדיור יחלו להתייצב, ואולי בהמשך אף לנוע כלפי מטה.

וכך ניצור עבורנו חיים טובים ושלווים תוך הסתכלות קדימה בתקווה.

הכותב הוא קובי מיכאלי יועץ ומשווק נדל"ן מוסמך.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן