לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

פרקטים – עוברים דירה ועוברים לפרקט

הפרקט מככב בבתים רבים. החמימות שהוא משדר, נוחות הניקוי והמראה האלגנטי שובים את לב הדיירים ורבים מחליטים לבחור ברצפת פרקט על פני אריחי קרמיקה או שיש.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

כשבוחרים פרקטים, חשוב להבחין בין הסוגים השונים של פרקטים, כשההבדל מתבטא ברמת המחיר, באיכות הפרקט ובעמידות הפרקטים. כמו כן, חשוב לבדוק מראש מה היא שיטת ההתקנה המועדפת, שאגב, בעלת השפעה קריטית על התוצאה הסופית.

מתי להזמין פרקט לבית?

חשוב להזמין פרקט כבר בשלב במוקדם יחסית של השיפוץ, כיוון שכך תדעו איך לשלב את האריחים מסוג שונה בשילוב עם עובי הפרקט, כיצד לתחום את החדרים, היכן למקם את הדלתות.
כמו כן, מומלץ להזמין חודשיים לפני ההתקנה פרקט רק מהסיבה שתוכלו להזמין פרקט מהצבע והסוג המועדף ולא להתפשר על מה שקיים במלאי.

סוגי פרקטים

פרקט תלת שכבתי או רב שכבתי

עשוי לרוב משלוש שכבות עץ המודבקות זו לזו, כשהשכבה העליונה היא האיכותית מבין השלוש. הפרקט בסגנון תלת שכבתי מגיע ברוחב של פסים או פלנקים (משטחים אחידים). הוא מוצע בעלות משתלמת יותר מפרקט דו שכבתי אך החסרונות שלו הן שהוא יכול להישרט בקלות.

פרקט דו שכבתי

מבוסס על שתי שכבות עץ והוא יקר יותר מפרקט תלת שכבתי בגלל עובי הפרקט ורמת הגימור וטיב החומר. בדומה לפרקט תלת שכבתי, פרקט דו שכתבי מורכב משכבת עץ עליונה שהיא החזות של הרצפה ושכבה נוספת לצרכי בידוד וייצוב.

בבחירת פרקטים ניתן להשתמש במספר רב של זני עצים החל מדובדבן, מייפל, אגוז, אלון וכדומה. כל זן מעניק צבעים, טקסטורות ותחושה שונה ברצפת הפרקט שלכם.
עובי השכבה יקבע כמה טיפולי ליטוש ניתן לבצע לרצפת הפרקט שלכם. פרקט עץ רב שכבתי לרוב מותקן בשיטת ההדבקה (אם כי יש מעט מוצרים המאפשרים התקנה בשיטה ההצפה).
עלות – מחיר הפרקט עובר את גבול ה 100 למטר רבוע ועולה בהתאם לאיכות העץ. רוב הפרקטים מהסוג הרב שכבתי דורשים התקנה מורכבת ביותר. כך שלרוב לא ניתן לבצע הרכבה עצמית וצריך להוסיף עלויות של התקנה שנעות סביב ה 80 שקלים למטר רבוע.

פרקטים סינטטיים – פרקט למינציה

פרקטים למינציה הם פרקטים סינטטיים עם טקסטורות קלאסיות ונעימות במחירים נמוכים בהשוואה לעץ מלא. פרקט מסוג למינציה עקב איכות החומרים המלאכותיים שלו מעניק לכם רצפת פרקט עמידה ללא צורך בתחזוקה מסובכת ובעלות שמאפשרת החלפה זולה במקרה של שחיקה.
שכבת הבסיס של פרקטי למינציה עשויה לרוב מחומר תעשייתי המכונה HDR שהוא בעצם עץ גרוס דק, דחוס ומודבק לכדי פלטות קשיחות. מעל שכבת ה HDR קיימת שכבה דקה של נייר המשמשת כדוגמא של רצפת הפרקט שלכם.
פרקטי למינציה נמצאים בשימוש רחב מאוד ומעניקים תחושה כמעט אמיתית של רצפת עץ. החל משימוש במגורים פרטיים, משרדים, אולמות תצוגה, מפעלים וכל חלל הזקוק למראה קלאסי ומיוחד בעלות לא גבוהה.

עלות – מחירי פרקטי למינציה נעים סביב ה 35 שקל למטר רבוע, ועולה בהתאם לאיכות החומר, עובי המוצר ודרגת השחיקה שלו. מחיר ההתקנה למטר רבוע נע סביב ה 70 שקלים למטר רבוע אם כי כדאי לזכור שרצפת פרקט מסוג למינציה נוחה להתקנה עצמית.

פרקטים מעץ מלא

מדובר בפרקט איכותי שמגיע ביחידה אחת ומורכבת בהברגה והדבקה, הוא עמיד לטווח ארוך, אך היות ומדובר בעץ טבעי, חומר דינאמי ונושם חזותו יכולה להשתנות במהלך הזמן.
למרבה השמחה, תמיד ניתן לחדשו על ידי שיוף של הלכה או צביעה בלכה חדשה. מדובר בפרקט יקר יחסית אך בעל ערך אסתטי רב ועמידות גבוהה ביחס לפרקט למינציה. לרוב מדובר בעץ גושני שמראהו מאסיבי יחסית שנע בין 14-28 ס"מ.

שיטות התקנה של פרקטים

השיטה הנפוצה ביותר להרכבת פרקטי היא השיטה הצפה. בהתקנה מסוג זה אנו לא משתמשים בדבקים המצמידים את חלקי הפרקט אל הרצפה או שיטות מיסמור שונות. כמו בפרקטי למינציה רבים אנו בעצם מחברים את פאזל הפרקט בחיבורי "לגו" שונים המרכיבים את האריחים אחד לשני ויוצרים רצפה חזקה ויציבה. בין הרצפה לפרקט מוצבת שכבת ספוג הסופגת רעשים ומבודדת בין השכבות. בשנים האחרונות משתמשים בחומרים מיוחדים הנמרחים על חלקי החיבור של אריחי הפרקט ובכך מונעים הדבקה והיצמדות שלהם בכדי לאפשר לנו להפריד ולהרכיב מחדש את הפרקט במידת הצורך.
שיטה נוספת היא באמצעות הדבקה ישירה לרצפה או למשטח ישר כלשהו, היתרון שלה הוא באטימות המרבית למנוע התפשטות של מים וקל יותר לתקן את הפרקט במידת הצורך.

טיפים חשובים על פרקטים

  • מומלץ להזמין 2 מ"ר כרזרבה מהפרקט הנבחר, למקרה שתרצו לתקן את הריצוף של  הפרקט או להרחיב את השטח באותו סוג.
  • פרקט יש לנקות עם סמרטוט לח או בחומר ייעודי לניקוי פרקטים. חומרים אחרים עלולים להשחית את הפרקט.
  • שימו לב איזה סוג מיון עבר הפרקט. מיון ממוין וקפדני שנחשב יקר יותר ממיון טבעי, כיוון שבמסגרת המיון הקפדני נעשה מיון לפי אחידות, גוון, סוג העץ, העיניים ועוד אלמנטים שמאפשרים רצפת פרקט אחידה במראה.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן