לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

סוגי מזגנים, סקרנו לכם מה קיים, מה נפוץ ואיך בוחרים?

עוברים לדירה חדשה? אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקחת היא בחירת מערכת מיזוג אוויר לדירה החדשה. אז לפני שבכלל מתחילים, מהם סוגי המזגנים הנפוצים כיום? הסקירה לפניכם
סוגי מזגנים

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

איך אדע איזה מזגן לקנות?

אולי זה ההתחממות הגלובלית הכללית ואולי העלייה ברמת החיים ובסטנדרטים אליהם אנו רגילים, אבל העובדה היא כי בישראל החמה מותקנים יותר ויותר מזגנים בבתים חדשים וישנים כאחד. היצע המזגנים הזמין בארץ הוא גדול, בהתאם לדרישה, וכדי לדעת איזה מזגן כדאי לכם להתקין בדירה יש צורך להבחין בין סוגי המזגנים השונים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. הכנו לכם סקירה קצרצרה על סוגי מערכות המיזוג הנפוצות הקיימות כיום בשוק מיזוג האוויר בישראל.

מזגן חדש מול מזגן ישן

את מזגני החלון המרעישים שהיו נפוצים בעבר כבר לא ניתן למצוא כמעט. כל המזגנים החדשים הזמינים היום הם מזגנים מפוצלים, כשהמנוע מורכב על הקיר החיצוני של הבניין, והאוויר מועבר על ידי צינורות אל גוף המזגן המותקן בתוך הבית. שלושת סוגי המזגנים הנפוצים ביותר בדירות חדשות היום הם מזגן עילי, מזגן מיני מרכזי ומזגן אינוורטר. לפניכם סקירה קצרה של שלושת סוגי המזגנים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

מזגן עילי

מזגן עילי מורכב בצמוד לתקרה, כך שפתח יציאת האוויר נמצא בחלקו התחתון. שני היתרונות הגדולים של המזגן העילי הם חיסכון המקום בחדר, וקירור של החלל כולו בקלות יחסית, כיוון שנטיית האוויר הקר היא לרדת למטה. חסרונו הקטן של המזגן העילי הוא בחורף, כשיש צורך בחימום, כיוון שנטיית האוויר החם היא לעלות למעלה, ותהליך החימום הוא איטי מעט, מה שצורך יותר אנרגיה.

מזגן מיני מרכזי

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן גדול יחסית, המותקן, בדרך כלל, במקום נסתר בבית, ומתחבר לתעלות ייעודיות להובלת האוויר לכל חדרי הבית במקביל. יתרונותיו של מזגן מיני מרכזי מתבטאים בעיקר כאשר מקררים את כל חדרי הבית. במקרה כזה חוסכים גם במקום, כיוון שאין צורך להתקין מזגן בכל חדר,  וכן חוסכים בכסף על הוצאות התקנה וצריכת חשמל. מכיוון שהאוויר מוזרם לכל הבית, צריכת האנרגיה של מזגן זה גבוהה יחסית אם אין צורך בקירור כל הבית, גם כאשר סוגרים את פתחי הזרמת האוויר בחדרים. כמו כן יש לקחת בחשבון שתקלה במזגן משביתה את המיזוג בבית כולו.

מזגן אינוונטר

הטענות של אנשי המכירות הם שלמזגני האינוונטר יתרונות רבים על פני המזגנים האחרים, אבל היתרון העיקרי שלהם הוא בלוח הבקרה. לוח הבקרה של מזגני אינוונטר מאפשר להם לבקר ולווסת את פעילות המזגן, ולכן הוא מתאים בעיקר למקומות בהם המזגן עובד ברציפות למשך זמן רב. בשימוש רציף כזה האינוונטר יחסוך בשימוש באנרגיה, אך בשימוש רגיל לא תחושו הבדל בינו לבין מזגנים אחרים.

מזגן VRF

מערכות מיזוג VRF הן מערכות מודולריות, כלומר מאפשרות שימוש במספר מאיידים משתנה, ועל ידי כך מאפשרות קירור או חימום יעיל יותר של הבית ומקטינות בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה של המזגן. ההבדל בין מערכותVRF למערכות מיזוג אחרות הוא השימוש במספר מאיידים במקום מאייד אחד, והאפשרות להתקין יחידות אוורור פנימיות בגדלים שונים, הניתנות לשליטה כל אחת בנפרד.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה
המדריך לקרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
המדריך לבחירת קרמיקה למקלחת - כל המונחים והמידע שתצטרכו כדי לבחור נכון!
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה
יריד סופשנה למוצרי חשמל בטרקלין סניף עפולה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן