לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

שיפוץ דירה קומפלט או שיפוץ בשלבים, מה עדיף?

כמעט כל מי שחושב על שיפוץ דירה מתחבט בשאלת השאלות – האם עדיף להתמודד עם המשימה הגדולה והמורכבת, כלומר שיפוץ דירה קומפלט, או שכדאי דווקא לפרק אותה למשימות קטנות (לשפץ בכל תקופה חלק אחר בבית) כדי לפשט את הפרויקט ולהקל על התקציב? אנחנו נעזור לכם לענות עליה.
שיפוץ דירה קומפלט או שיפוץ בשלבים, מה עדיף?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

רשימת המשאלות

אם היה לכם תקציב בלתי מוגבל כדי לערוך שיפוץ דירה קומפלט – מה הייתם משנים בבית שלכם? מה הייתם מוסיפים בו? מה הייתם מחליפים? מה אתם אוהבים בבית ומה פחות?

עבור שיפוץ דירה קומפלט התחילו ברשימה מפורטת של כל מה שאתם רוצים בעת שיפוץ הדירה – 'רשימת המשאלות' שלכם. סקרו חדר־חדר בבית: האם לשפץ את חדר האמבטיה ואת השירותים? האם להחליף מטבח? האם לשנות את הריצוף ולצבוע את הדירה? לעצב את החדרים מחדש? אולי לבטל חדר ולהגדיל את הסלון? ואולי להוסיף חדרים?

הרשימה צריכה להביא בחשבון כמה משתנים כאשר מתכננים שיפוץ דירה קומפלט:

  • מצבו הנוכחי של הבית, כמו הגיל שלו. שיפוץ ועיצוב דירה חדשה שונים מאוד משיפוץ בית ישן. בבית ישן יכולים להתגלות 'סודות' בעת השיפוץ שיצריכו התייחסות מיוחדת, כמו תשתיות האינסטלציה והחשמל. בשיפוץ דירה ישנה שלב האינסטלציה הוא השלב החשוב ביותר, בעיקר בשיפוץ חדר אמבטיה. עבודת אינסטלציה טובה תחזיק מעמד שנים ארוכות. טיפול לא מקצועי במערכת האינסטלציה משמעו בעיות חמורות בהמשך וכאב ראש גדול. ככלל, בכל שיפוץ חדר אמבטיה מומלץ להחליף את האינסטלציה כי מפרקים את הריצוף וזאת הזדמנות לחדש אותה. ואם כבר בחדר אמבטיה, חשוב לבדוק את תשתית האינסטלציה והחשמל בדירה כולה.
  • הפוטנציאל של הבית. האם הבית מכיל בנוחות את הצרכים שלכם? האם יש לכם מספיק מקומות אחסון? תמיד אפשר 'למתוח' את הבית ולנצל יותר את החללים שלו (לרוב מעצבת פנים מנוסה תראה דברים שאפילו לא חשבתם עליהם).
  • המצב המשפחתי הנוכחי והתכנון לעתיד – התכנון צריך להיבחן בראייה עתידית לחמש השנים הקרובות (כי הרי לא בכל שנה משפצים את הבית) עם אופציה לעשר השנים הבאות. הסיבה לכך היא שהצרכים שלכם משתנים ואיתם גם הדרישות. למשל, אם הילדים ישנים באותו החדר, תכנון נכון יאפשר להם פינה פרטית בעתיד.
  • שפה עיצובית אחידה – כדאי שהתכנית העיצובית תכלול את כל הבית כדי שכל חלקי הבית ידברו באותה השפה העיצובית ויתכתבו זה עם זה.

התקציב עבור שיפוץ דירה קומפלט – פעם אחת, כמו שצריך

אין ספק שהתקציב הוא גורם מכריע בקבלת ההחלטות, אבל גם אין ספק ששיפוץ דירה קומפלט הוא החלטה כלכלית כדאית יותר. מדוע?

קבלן שיפוצים מורשה
שיפוץ דירה קומפלט

ראשית, הניסיון שלנו מלמד ששיפוץ קטן גורר אחריו עוד שיפוצים לא מתוכננים ("ממילא כבר התחלנו לשפץ, אולי גם את חדר השינה? אולי גם נחליף שיש במטבח? ומה עם הנישות בסלון?"). שיפוצים יכולים להתחיל באמבטיה ולהיגמר בכל הדירה. עם האוכל בא התיאבון. שנית, לכל עבודה התקורה שלה (הוצאות עקיפות). בתקופת השיפוץ נפגעת השגרה והפגיעה מתבטאת גם בתקציב השוטף. במילים אחרות, השיפוץ כרוך בהוצאות נלוות, כמו שכירות זמנית, ימי חופש, ארוחות מוכנות ומסעדות. לכן חלוקה של השיפוץ לכמה עבודות נפרדות תעלה יותר. שלישית, לעתים הזול הוא יקר. אין ספק ששיפוץ דירה קומפלט כרוך בתקציב גדול יותר אך הוא מאפשר שליטה בהוצאות, תכנון נכון ותכנון כלכלי נכון המתפרס על פני כמה שנים (כי אין חריגות ממנו בשוטף).

המלצתנו היא שתיקחו את רשימת המשאלות שלכם, תערכו סדר עדיפויות ותגדירו תקציב שיכלול כמה שיותר ממנה. בדקו את כל מקורות המימון שלכם – קרן השתלמות, הגדלת המשכנתא, הלוואה מיוחדת, קופת חיסכון.

גם בשיפוץ דירה קומפלט אפשר לחסוך ואפשר לדחות…

אם החלטתם על שיפוץ דירה קומפלט והתקציב שלכם מוגבל, כמו של רובנו, חשוב שתדעו ותתכננו היכן להשקיע את הכסף.

מה כן אפשר לדחות ומה לא?

רשימת המשאלות שלכם בוודאי כוללת ריהוט חדש, מוצרי חשמל, תאורה ואקססוריז (אביזרי עיצוב נלווים) לבית, כמו שטיחים ווילונות. כל הפריטים הקשורים להלבשת הבית אינם הכרחיים בזמן שיפוץ הדירה ואינכם חייבים לקנות אותם בבת־אחת. אפשר לדחות את קנייתם או לקנות אותם בשלבים, וריהוט אפשר לחדש ולרפד. שיפוץ דירה קומפלט מתייחס לכל מה שקשור לתשתיות ולמבנה – כמו חלוקה אחרת של החללים, תשתיות חשמל, תקשורת ואינסטלציה, מיזוג, ריצוף, צביעה – כל העבודות המצריכות קבלן שיפוצים וקבלני משנה והפרה של שגרת החיים בבית. אלה עבודות שלא משתלם ולפעמים אי־אפשר לבצע אותן בשלבים. בדירה ישנה אי־אפשר לרצף ובעוד שנה, למשל, להחליף אינסטלציה, או לרצף ובעוד שנה להזיז קיר כי אז תהיה בעיה בריצוף מתחת לקיר שהוסר.

איפה לא כדאי לחסוך? רמז: הזול יעלה לכם ביוקר…

ככלל, המלצתנו היא לא לחסוך באיכות העבודה ולא להסתפק בבעלי מקצוע בינוניים או בחאפרים למיניהם. על כך תשלמו ביוקר בהמשך. הרבה שיפוצניקים חאפרים פועלים היום בענף השיפוצים. חלקם אף מקבלים המלצות בכל מיני אתרים ולפי כל מיני דירוגים. לפעמים מצליח להם, אך פעמים רבות לא. מדוע? כי 'קבלן שיפוצים' הוא מקצוע הדורש הסמכה, הכשרה וניסיון. בינואר 2018 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה תמיכה ממשלתית בהצעת חוק פרטית להגנת צרכנים מפני קבלנים לא מורשים שביצעו עבורם עבודות שיפוצים רשלניות בבתי מגורים או במבנים עסקיים. ההצעה כבר עברה בקריאה ראשונה. המטרה היא שהצרכן הישראלי יקבל שקט נפשי כשיזדקק לשירות שיפוצים. לפי התיקון, יתווסף בפנקס הקבלנים תת־סיווג לענף משנה (שיפוצים) – 131/1 – הקובע כי הקבלן יוכל לבצע עבודה בהיקף של עד 350,000 שקל (סכום המגלם היקף שיפוץ ממוצע בדירה). לפי הצעת החוק קובעת שקבלני השיפוצים יהיו מחויבים לתת ללקוחותיהם שלושה חודשי אחריות לפחות לעבודה שביצעו. האחריות תחול בין שההתקשרות עם הקבלן נעשתה בחוזה בכתב ובין שבהסכמה על־פה. חובה זו לא תאפשר לקפח את מי שלא חתם על חוזה בכתב, והקבלן עמו התקשר יחויב לספק את אחריותו על עבודתו. האחריות תהיה 'תו איכות' ובאמצעותו יוכל הקבלן להעיד על איכות עבודתו. ואם קבלן יסרב להעניק אחריות, יוכל הלקוח לפנות לרשם הקבלנים.

תדאגו לכך שהשיפוץ ייעשה על־ידי קבלן שיפוצים, בעל ניסיון בעבודה עם גופים ציבוריים ומפוקח על ידי מהנדס אזרחי ובקר איכות מנוסים. כך תדעו שאתם מוגנים ובטוחים מבחינת בטיחות, אמינות, איכות ובקרה. עם חברת שיפוצים מקצועית ואחראית תיהנו מסטנדרט חדש בשיפוץ דירה קומפלט – אחריות לביצוע לפי התכניות בידי צוותי עבודה מקצועיים, מנוסים ומוכשרים. חברת השיפוצים תדאג לכל בעלי המקצוע הנדרשים – איש אלומיניום, נגר, אינסטלטור מוסמך, חשמלאי מוסמך, מתקין וטכנאי מזגנים מורשה – ותהיה אחראית לעבודה ולתוצאות של כל בעלי המקצוע שהזמינה. לניהול התהליך אחראי מנהל בנייה מורשה, לביצועו אחראי קבלן בניין מורשה, לפיקוח ולבקרה עליו אחראים מהנדס אזרחי ובקר איכות.

איפה כן אפשר לחסוך כאשר משפצים דירה?

טווח המחירים של מוצרים לבית ושל חומרי הגלם הוא רחב מאוד. אולמות התצוגה מעוצבים כך שהכול מושך ויפה מאוד, וקל במיוחד להתפתות. לא חייבים לחרוג מהתקציב כדי שהבית שלכם יהיה יפה. אנחנו נייעץ ונעזור לכם לבחור חומרי גמר: אריחים לריצוף ולחיפוי, פרקטים, אלומיניום, משטחי עבודה, דלתות פנים וחוץ, וילונות, גופי תאורה, ריהוט, כלים סניטרים ועוד. נעזור לכם לשמור על התקציב שקבעתם ולהשיג ממנו את המרב. שיפוץ הוא אינו דבר שעושים בכל חודש, גם לא בכל שנה. לכן כדאי לעשות שיפוץ דירה קומפלט, פעם אחת וכמו שצריך והרווחתם שקט ואיכות חיים לפחות ב־10 השנים הבאות.

תקופת השיפוץ – אחת ולתמיד

כל שיפוץ, קטן כגדול, מפר את שגרת החיים לתקופת מה (גם שיפוץ של חדר שינה בלבד כרוך בהתארגנות, בנוכחות של בעלי מקצוע בבית ובהוצאות) ומצריך מאיתנו לגייס משאבים גם חומריים וגם נפשיים. האמת ניתנת להיאמר: תקופת השיפוץ אינה נוחה ופעמים רבות מרתיעה אנשים משיפוץ, בפרט אם יש ילדים קטנים הזקוקים לשגרה. מלבד זאת, תקופת השיפוץ כרוכה לעתים במתח ובלחץ בגלל תקציב ולוחות זמנים. אומנם אין פטנט שיעלים את 'תקופת השיפוץ', אך אפשר לנצל אותה היטב כדי לא לחזור עליה בקרוב. כבר פיניתם זמן ואנרגיות לטובת העניין, נצלו אותם ביעילות לכל הבית ולא רק לחדר אחד. לכן המלצתנו החד־משמעית היא לשפץ את כל הדירה בבת־אחת. שיפוץ דירה קומפלט ייתן לכם שקט שנים רבות. ועד שיגיע השיפוץ הבא, כבר תשכחו את הטרחה של השיפוץ הקודם.

ובכן, בחיים, כמו בשיפוץ, יש כמובן יתרונות וחסרונות לכל החלטה, אבל ברור שיתרונותיו של שיפוץ דירה קומפלט עולים על חסרונותיו. אנחנו ממליצים לכם בחום לא להתפשר כדי שלא תשבו בבית המשופץ שלכם, אחרי כל המהומה, ותאמרו: "חבל שלא חידשנו גם פה. חבל שלא שיפצנו גם שם. חבל שלא החלפנו, חבל שלא הוספנו, חבל שלא בנינו, חבל שלא שינינו".

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

מתכננים לשפץ את הבית?

ולא רוצים להתעסק עם בעלי מקצוע?
אנחנו נותנים מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול וכל המוצרים והכל במקום אחד!
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן