לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

איך להקל על הילדים בעת מעבר דירה?

מעבר דירה הוא לא דבר קל, לא להורים ולא לילדים. ישנם הרבה גורמים שנלקחים בחשבון ואחד מהם הוא כמובן הילדים. האם הם יסתגלו למקום החדש, האם יהיו להם חברים? לפניכם טיפים מאת רויטל וילמובסקי
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מעבר דירה הוא לא דבר קל. לא להורים ולא לילדים. יש הרבה גורמים שנלקחים בחשבון ואחד מהם הוא כמובן הילדים. האם הם יסתגלו למקום החדש, האם יהיו להם חברים, האם הם יאהבו את הבית החדש והאם ההחלטה שקיבלו ההורים הייתה טובה. מהשלב שבו ההחלטה כבר מתחילה להתגבש יש כמה פעולות שניתן לעשות כדי להקל על הילדים.

הנה כמה פעולות שתוכלו לעשות כדי להקל על מעבר דירה ועל ההסתגלות של ילדכם:

1.שיתוף – הדבר הראשון הוא לשתף את הילדים. שתפו אותם בסיבה מדוע החלטתם לעבור וכמובן התאימו את המילים והשפה לגיל הילדים. אם למשל, החלטתם לעבור כי אתם רוצים בית ספר ברמה יותר גבוהה, הסבירו זאת ותוכלו להוסיף גם “מה יצא לו מזה”: רמת הלימודים תהיה גבוהה ואיכותית יותר, חברים חדשים וכו’. אם אתם עוברים כי שכר הדירה נמוך יותר תוכלו להגיד: “עכשיו נוכל להרשות לך את החוג שרצית” וכדומה.

שאתם משתפים אותם בהחלטות ובסיבות מבחינת הילד אתם מנקים את הערפל, מנטרלים התנגדות והילד הופך נינוח יותר. תזכרו שהילדים הם בדיוק כמוכם- צריכים לעכל את הדברים, להפנים ולהבין שדברים הולכים להשתנות וזה לוקח זמן.

2. ביקור בדירה החדשה – קחו את הילדים לראות את הדירה שבה הם יגורו. גם אם עדיין גרים שם דיירים תשאלו אותם מתי אפשר להגיע כי אתם רוצים להראות את הדירה לילדים.  אם אתם עומדים לעשות שיפוצים, אז תוכלו להסביר לילדים מה אתם מתכננים, מה דעתם לקחת אותם לבחור צבע, מרצפות וכו’. ככל שתשתפו אותם בחווית המעבר הם ירגישו שהם שייכים, הרצון שלהם לעבור יגדל והמעבר יהיה קל יותר.

3. הכירו את הסביבה החדשה לילדים – עשו איתם סיבוב הן ברגל והן ברכב כדי שיכירו את האזור. תוכלו להראות להם היכן בית הספר שבו ילמדו / פארק / מרכז מסחרי / תחנת אוטובוס או כל מקום שרלוונטי בעיניכם. תרשמו שמות של רחובות קרובים, או אזורים ידועים שיעזרו לכם ולילדים בהתמצאות.

4. בית ספר – דברו עם המורה שתהיה לילדכם בטלפון, תספרו לה על ילדכם, מה הוא אוהב לעשות, איזה מקצועות הוא אוהב, במה הוא חזק ובמה הוא חלש, אם יש קשיים מסוימים שהיא צריכה לדעת כדי לעזור לילד שלכם להשתלב  בבית הספר בצורה הקלה והמהירה ביותר. תבקשו לקבוע איתה פגישה אישית שאליה תלכו עם ילדכם שגם יכיר אותה. בקשו ממנה שמות של 2-3 ילדים מהכיתה שאתם יכולים כבר להתקשר ולהכיר אותם לילדים שלכם כך שהם יגיעו לבית הספר בתחושה שכבר יש להם חברים ולא יהיו לבד.

5. לימודים – בקשו מהמורה רשימה של הספרים והחוברות אותם אתם צריכים לקנות וגם רשימת נושאים אותם הילד צריך לדעת בכל מקצוע כדי לבדוק האם הוא צריך להשלים או לצמצמם פערים. בדקו מולו האם הוא יודע או האם יש צורך בעזרה שלכם או עזרה חיצונית כדי להשלים את הפער.

6. קבוצות חברתית – בדקו האם יש קבוצות בפייסבוק או בWhat’s app – שתוכלו להצטרף לפי שם השכונה לפי הבניין.כמו כן, בידקו מול המורה האם יש קבוצת הורים של הכיתה שילדכם עומד להיות בה וצרו קשר עם מנהל הקבוצה, הציגו את עצמכם ובקשו שיצטרף אתכם.

7. טיפול באיומים – באופן טבעי מבוגרים וגם ילדים מתנגדים לשינויים. בכדי שנקל עליהם יש לנטרל את האיומים שהם חווים כדי שירגישו נוח והמעבר יהיה פחות מלחיץ ומפחיד. לכן, שאלו אותם ממה הם חוששים ונטרלו את האיום על ידי הצגת הדברים החיובים במעבר. למשל: אימא שליוותי ספרה שהבת שלה בת ה-13 לא רצתה לעזוב את החברות. והיא ממש התבאסה ואמרה שהיא לא רוצה לעבור. נכון שמי שקובעים בסופו של דבר הם ההורים אבל לא מומלץ לפתור את הדבר במשפטים כמו: “את תתרגלי”, “ככה החלטנו” מה שקורה הוא שהילד נשאר בתחושת תסכול ופחד ומקשה על המעבר. מה שייעצתי לאימא לעושת הוא לספר לביתה על הדברים החיובים שייצאו לה מזה. למשל, יהיו לה חברות חדשות והיא לא צריכה לנתק את הקשר עם החברות הישנות. הן עדיין תוכלנה לבוא אליה והיא תוכל ללכת אליהן.

משפטים כמו: “אם לא יהיו לי חברות”, “אם לא יאהבו אותי בבית הספר החדש” – כל ילד וכל אדם באשר הוא רוצה שיאהבו אותו. לאנשים חשוב להיות שייכים ולכן אם החשש הזה עולה אצל הילד שלכם תבדקו על מה זה יושב. תשאלו אותו למה הוא חושב ככה, מתוך דבריו תוכלו להבין האם יש לו פחדים או מחשבות על עצמו שאפשר להסיר.

היו קשובים לדברי וצורכי ילדכם וכך תוכלו להפוך את המעבר לחוויה נעימה.

מעבר קל ונעים,

רויטל וילמובסקי – הדרכת  הורים בהקניית מיומנות למידה לגילאי יסודי.

רויטל מדריכה ומלווה הורים לילדים ביסודי ועוסקת במספר תחומים כאשר בכל תחום היא נותנת תוכן פרקטי, כלים, דוגמאות ופתרונות מהשטח.

ניתן לפנות אליה במייל: revitalvv@gmail.com
קבוצה סגורה להורים בפייסבוק: מיומנות למידה לילדים ביסודי – בכייף לומדים עם הילדים

© כל הזכויות שמורות לרויטל וילמובסקי – אין לעשות שימוש בחומר המופיע בדף זה ללא אישור בכתב מבעלי זכויות היוצרים.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שירותים ומוצרים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן