לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

כל מה שחשוב לדעת על טכנולוגיית הלד בתאורת הבית

מה עוד אתם צריכים לדעת על טכנולוגיית הלד בתאורת הבית?
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

LED הוא ראשי התיבות של דיודה פולטת אור (light-emitting diode), כפי שמתוארת הטכנולוגייה בשפה המקצועית. בפועל מדובר בגוף מוליך חשמל למחצה בגודל של כמה מילימטרים בודדים, שפולט אור כאשר עובר בו זרם חשמלי בעוצמה נמוכה. התוצאה היא גוף תאורה הצורך חשמל בהספק נמוך במיוחד, ומפיק אור חלש יותר מנורות הליבון.  מה עוד אתם צריכים לדעת על טכנולוגיית הלד בתאורת הבית?

חיסכון בצריכת החשמל

כאמור, הדיודה פולטת אור כאשר מועבר דרכה זרם חשמל בעוצמה נמוכה מאוד. האור המופק כתוצאה מכך אמנם אינו חזק מאוד, אך אם מצרפים כמה נורות לד זו ליד זו מקבלים גוף תאורה בהיר ויציב, שמספק אור תוך צריכה אנרגיה נמוכה, ובזכות עוצמת הזרם החשמלי הנמוכה גם אורך החיים שלו גדול במיוחד והוא אינו נשרף לעיתים קרובות. לא נלאה אתכם בכל החישובים, אבל בסופו של דבר נורת לד יעילה פי 6 בצריכת החשמל מנורת ליבון, ואורך חייה הוא פי 50 בערך מנורת ליבון, פי 25 יותר מנורת הלוגן ופי 10 בערך מנורת פלורסנט.

יתרונות נוספים

שני היתרונות המרכזיים של טכנולוגיית הלד הם, כאמור, צריכה חשמל נמוכה בהפעלת התאורה – עד 80% פחות מנורות מסוגים אחרים, ואורך החיים הארוך, כפי שכבר ציינו, בזכות עוצמת הזרם הנמוכה. בנוסף לשני יתרונות אלה ישנו חיסכון כלכלי נוסף ובלתי מבוטל בזכות השימוש בנורות לד, כיוון שהן פולטות מעט מאוד חום, אינן מחממות את החלל ולכן תורמות לחיסכון גם בקירור החלל.  גופי תאורה הבנויים על טכנולוגייתLED  אינם פולטים קרינת UV  או אינפרא אדום, ובמידה והנורה נשברת אין חשש מפני כספית או כל חומר אחר שיש בתוך הנורה, והם מפיקים אור יציב לאורך שנים, כלומר האור אינו דוהה או מתעמעם לאורך זמן, כפי שקורה בנורות ניאון, לדוגמא, ואינו מהבהב כפי שקורה בפלורסנט.

כמעט אפס זיהום סביבתי

רמת הזיהום הסביבתי הנמוכה של נורות הלד ראויה לציון בנפרד, קודם כל בזכות צריכת האנרגיה הנמוכה והחיסכון בצורך לקרר את החלל, כפי שכבר ציינו, והיעדר חומרים מזיקים או מסוכנים בתוך הנורה עצמה במקרה שהיא נשברת. בנוסף לכך, בזכות משך החיים האורך של הנורות, כל משק בית שמשתמש בנורות לד צפוי לחסוך בפסולת מוצקה, שכן נורת לד אחת שווה כחמישים נורות ליבון שהיו מושלכות לפח. על פי חישובים של משרד האנרגיה האמריקאי, בזכות המעבר של יותר ויותר בתי אב לנורות לד ב- 15 השנים הבאות, תרד בשנים האלה צריכת החשמל לתאורה עד 60% בקירוב, יחסכו כ- 260 מיליון טונות בפליטת פחמן, וירד הצורך בהקמת יותר מ- 130 תחנות כוח חדשות שהיו צפויות להיבנות במידה ולא הייתה עלייה בשימוש בנורות לד.

הבדלים בין לד ללד

איכותו של כל גוף תאורה נקבעת על פי פרמטרים שונים כמו איכות ספק הכוח, איכות הרכיבים, טכנולוגיית הקירור של גוף המנורה ועוד. פרמטרים אלה משתנים בין יצרן ליצרן, ואינם מותנים בטכנולוגיית ה-LED  עצמה. כמו בכל תחום שיש בו מוצרים דומים של יצרנים שונים, גם בתחום נורות הלד יכולים להיות פערי איכות בין נורת לד אחת לשניה, גם אם הן נראות זהות, בהתאם ליצרן.

בדומה למוצרי אלקטרוניקה אחרים, כדי לדעת האם נורת הלד איכותית או לא מספיק לבדוק את האחריות שניתנת על המוצר. ככל שהאחריות נמשכת זמן ארוך יותר, כך האיכות שלה טובה יותר. בעת הרכישה כדאי להעדיף יבואנים בלעדיים של היצרן, שיש להם חלק באחריות. ולא, המחיר אינו בהכרח מעיד על איכות.

סוגיית המחיר

מחירן של נורות LED  עדיין יותר גבוה ממחירן של נורות אחרות, אך הפער הולך ומצטמצם, והמחיר צפוי לרדת בשנים הקרובות, ככל שהטכנולגיה תתפתח. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שגם אם מחירן של נורות הלד יישאר גבוה יותר ממחירן של נורות אחרות, ובהחלט יכול להיות שכך יקרה, אם לוקחים בחשבון את עבודות התחזוקה האפסיות הנדרשות ואת החיים הארוכים של נורות הלד, כבר עכשיו מחירן של נורות לד איכותיות זול יותר מנורות אחרות בטווח הארוך, כיוון שאין צורך לקנות נורות חדשות במשך עשרות (!) שנים.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן