לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

ריהוט גן מעץ, פלסטיק, ראטן או אלימיניום – מה עדיף?

אם בעבר רהיטי הפלסטיק שלטו ביד רמה, ואחריהם נכנסו רהיטי הגן המאסיביים שעשויים מעץ, היום המבחר גדול, חומרי הגלם רבים והעיצוב אינסופי. את סוגיית העיצוב נשאיר בינתיים למעצבים מקצועיים, אבל לגבי בחירת החומרים נוכל בהחלט לעזור.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מזג האוויר הישראלי מאפשר להינות מישיבה בגינה או בחצר במרבית ימות השנה, ואכן, אנשים רבים בוחרים לרהט את הגינה שלהם כך שיוכלו להינות בה מאירוח או מסתם בילוי משפחתי נינוח. הבעיה מתחילה כשאנו רוצים לבחור את רהיטי הגינה שלנו. אם בעבר רהיטי הפלסטיק שלטו ביד רמה, ואחריהם נכנסו רהיטי הגן המאסיביים שעשויים מעץ, היום המבחר גדול, חומרי הגלם רבים והעיצוב אינסופי. את סוגיית העיצוב נשאיר בינתיים למעצבים מקצועיים, אבל לגבי בחירת החומרים נוכל בהחלט לעזור.

כאמור, מגוון החומרים מהם יכול להיות עשוי ריהוט הגן שלכם הוא גדול: פלסטיק, עץ, ראטן, אלומיניום, או שילוב של כמה חומרים כמו עץ וזכוכית, אלומיניום וזכוכית ואפילו אלומיניום ועץ. לכל חומר יתרונות וחסרונות, וכדאי לבחון היטב מהם הצרכים שלכם כדי להתאים את הריהוט לצרכים אלה בצורה הטובה ביותר. 

רהיטי גן מעץ

לרהיטי גן שעשויים עץ יש מראה כפרי וטבעי מאוד מובחן. רוב רהיטי העץ מיוצרים היום מעצי טיק או קווילה, כיוון שהם עמידים יותר בפני נזקי מזג אוויר ובלאי, אך כדאי לברר זאת היטב לפני הרכישה ולא לרכוש רהיטים מעצים רכים כמו אורן שיתבלו מהר יותר ועלולים להיסדק. אם בחרתם רהיטי עץ כדאי לברר באיזו מדינה מיוצרים הרהיטים ואם מדובר ברהיטי גן מיובאים כדאי להעדיף מדינות שבהן מזג האוויר דומה למזג האוויר בישראל. 

הוראות האחזקה של רהיטי גן מעץ כוללות תמיד שימון מדי כמה חודשים כדי שהעץ לא ישנה את צבעו, וכן ליטוש וצבע אחת לשנה לפחות, כדי לשמור על העץ עצמו ועל מראה הרהיט. תדירות פעולות התחזוקה עולה ככל שהרהיט נמצא יותר בשמש, ובחורף כדאי לכסות אותם. 

רהיטי העץ יהיו בדרך כלל יקרים יותר מרהיטים אחרים, אך אם בחרתם רהיטי גן מעץ עמיד וטיפלתם בהם נכון, תוכלו להינות מהם שנים ארוכות. 

רהיטי גן מלפסטיק

תשכחו מרהיטי הפלסטיק הלבנים של פעם. רהיטי הפלסטיק של היום יכולים להגיע במגוון  צבעים, ומאז שנכנס הראטן לשוק רהיטי הגן, מיוצר גם פלסטיק דמוי ראטן, שמשלב את המראה המיוחד של הראטן הקלוע עם העמידות הגדולה של הפלסטיק. רהיטי פלסטיק יהיו עמידים מאוד בפני נזקי מזג אוויר ואין צורך לכסות אותם בחורף. מצד שני, רהיטי הפלסטיק נשחקים בשמש ומאבדים מצבעם, וקשה מאוד לשמור על המראה שלהם לאורך זמן אם לא מכסים אותם בכיסוי אטום לשמש ולחות בכל פעם שלא משתמשים בהם. 

מחירם של רהיטי גן מפלסטיק יהיה נמוך יותר משאר החומרים, בדרך כלל, והם קלים במשקל ופשוטים לניקוי, אך הם אינם נוחים כמו רהיטים מחומרים אחרים ובדרך כלל גם אינם מעוצבים כמו רהיטים מחומרים אחרים, מלבד הפלסטיק דמוי הראטן. הפלסטיק אינו חזק כמו חומרים אחרים מהם עשויים רהיטי גן, והוא עלול להישבר בקלות יחסית, בעיקר אם הוא עומד בשמש או שהוא נמצא בשימוש כבר כמה שנים.

רהיטי גן מראטן

הראטן הוא חומר פלסטי מלאכותי דמוי קש, וישנם סוגי ראטן רבים באיכויות משתנות. את רהיטי הראטו  מייצרים משלדות אלומיניום וקליעה של סיבי הראטן, בדומה לרהיטי הקש הקלועים. כמובן שעדיף לרכוש רהיטים באיכות טובה ככל האפשר כדי להינות מהם לאורך זמן. רהיטי גן מראטן חדשים יחסית בשוק הרהיטים והמראה הקלוע שלהם קוסם לאנשים רבים, יחד עם האיכות הגבוהה שלהם. רהיטי ראטן עדינים יחסית לרהיטים מחומרים אחרים ויש להקפיד לכסות אותם בכל עת שאינם בשימוש בכיסוי שמגן עליהם מפני לחות, ורצוי להכניס אותם מתחת לגג כלשהו בחורף. 

בשל עדינותו היחסית, הראטן מחייב תחזוקה שוטפת שכוללת הצבת הרהיטים בצל בלבד ולא במקומות בהם הרהיט חשוף לשמש מלאה, ולכסות אותם בכיסוי נגד לחות בלילה, כאמור. כמו כן יש לרסס את הרהיט בחומר מגן מיוחד כדי לשמור על גמישותו של הראטן. מצד שני, ניקוי הראטן קל ופשוט ונעשה בעזרת מטלית, והרהיט חזק ויציב כיוון שהוא יושב על שלדת אלומיניום.

מחירם של רהיטי גן מראטן איכותי יהיה יקר יחסית, אך עם התחזוקה הנכונה הם יחזיקו מעמד שנים ארוכות.

רהיטי גן מאלומיניום

ניתן אמנם למצוא רהיטי גן גם ממתכות אחרות, אבל האלומיניום הוא המתכת המומלצת ביותר לשימוש ברהיטי גן, בזכות עמידותו הגבוהה בפני כל בלאי אפשרי, מחירו הנמוך, וגמישותו הרבה שמאפשרת עיצוב ורסטילי ביותר ואפילו התאמה אישית. האלומיניום נותן מראה יוקרתי והוא קל מאוד לשינוע והזזה ממקום למקום. האלומיניום חזק ביותר ביחס לעוביו ומשקלו, ובכל זאת יש להיזהר ולא להעמיס עליו יותר מדי, שכן הוא עלול להישבר. 

תחזוקת האלומיניום פשוטה וצריכה לכלול בעיקר ניקוי מדי פעם, ובמידה והם משולבים בחומרים אחרים כמו בד, עץ או זכוכית, יש לנקוט בפעולות הגנה על החומרים הנוספים. בניגוד לרהיטים אחרים, האלומיניום אינו ניזוק או דוהה בשמש, ואין הכרח לשים אותו בצל או לכסות אותו, אלא אם כן הוא משולב בעץ או בד. 

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן