לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

איך לבחור את המקום והגודל האידיאלים למזגן בכל חדר בבית?

כדי לסייע לכם בעבודת ההכנה, גייסנו מומחי מזגנים שמסבירים איך בדיוק בוחרים את גדול המזגן ומיקומו האידיאלי בכל חדר בבית.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

קניית מזגן והתקנתו בבית הופכים להיות להכרחיות בישראל החמה והמיוזעת, ואם עושים עבודת הכנה טובה חווית הקניה וההתקנה של המזגן יכולה להיות פשוטה ונעימה. כדי לסייע לכם בעבודת ההכנה, גייסנו מומחי מזגנים שמסבירים איך בדיוק בוחרים את גדול המזגן ומיקומו האידיאלי בכל חדר בבית.  

הנה באה השמש

מאיזה כיוון מגיעה השמש לדירה שלכם ולכמה שעות היא מאירה עליה ישירות? ככל שיש שמש יותר ישירה על הדירה או הבית, כך החלל מתחמם יותר ויש צורך במזגן חזק יותר כדי לקרר את החלל. מצד שני, אם אתם במילא לא בבית בשעות היום וחוזרים הביתה רק בערב, זה פחות קריטי, ויספיק לכם גם מזגן פחות חזק. 

אולי מזגן עילי?

באופן כללי ניתן לומר כי מזגנים עיליים מתאימים לחללים קטנים ובינוניים, ומומלץ להתקין אותם במרכז החדר כדי להבטיח את פיזור הקור באופן מיטבי. במזגנים העיליים פתח הוצאת האוויר הקר מופנה כלפי מטה, ומכיוון שאוויר קר יורד למטה ואוויר חם עולה למעלה, הם מקררים את החדר בצורה יעילה למדי. חסרונם של המזגנים העיליים הוא דווקא בחורף, והם מחממים את החדר לאט יותר.  

מה עם מזגן רצפה?

מזגני הרצפה הם גדולים יותר מהמזגנים העיליים ולכן מתאימים לחדרים בינוניים וגדולים, אך לא ענקיים. מזגני הרצפה אפקטיביים גם בחורף ומחממים את החדר במהירות רבה יחסית, אך להתקין אותם בחדר קטן יהיה בזבוז כסף מוחלט, גם מבחינת עלות המזגן והתקנתו וגם מבחינת צריכת האנרגיה. מזגן רצפה בחדר קטן מתאים רק למי שאוהב לחיות בפריזר בקיץ ובסאונה בחורף. 

אולי בכלל מיני מרכזי?

התקנת מזגן מיני מרכזי הוא מזגן גדול מאוד שעלותו הראשונית קטנה אך צריכת האנרגיה שלו גבוהה, שכן המנוע כולו עובד גם אם פותחים את פתח האוורור רק בחלל אחד. מזגן מיני מרכזי מתאים בבתים שיש בהם הרבה חדרים שיש לקרר בו זמנית, ומחייב הנמכה של התקרה. היום ניתן לחבר למזגני מיני מרכזי מערכות בקרה שמקטינות את צריכת החשמל ומווסתות את הטמרטורה בכל חדר באופן נפרד. 

על מזגן אינוורטר כבר שמעת? 

התקנת מזגן אינוורטר הולכים ותופסים תאוצה בישראל ויש להם יתרונות רבים, בשל האפשרות לחסוך בחשמל ולמרות העלות הראשונית הגבוה שלהם. במזגן אינוורטר ניתן לשלוט בטמפרטורה בחלל בלי לאלץ את המנוע להפסיק לעבוד ולהתחיל לעבוד שוב, מה שמאפשר חיסכון של כ-30% בצריכת האנרגיה ומאריך את חיי המנוע. מזגני אינוורטר מיני מרכזי הם פתרון מצוין למי שמעדיף את המזגן הגדול אך לא רוצה לשלם חשבונות חשמל עצומים. 

כמה חדרים וכמה מזגן

ננסה לתת מספר דוגמאות באופן כללי על כמה מזגנים ומאיזה סוג יתאימו באיזו דירה, אך קחו בחשבון שישנם משתנים נוספים שמפורטים בהמשך שיש להתייחס אליהם באופן פרטני וכי תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. 

  • בדירת שני חדרים יתאימו שני מזגנים עיליים נפרדים, כדי לחסוך בעלות החשמל. אם אתם יודעים שתצטרכו לקרר את שני החדרים יחד תוכלו להתקין מזגן רצפה ולסדר "תריס" בין החדרים, למרות ששיטת הקירור הזו כבר כמעט ואינה בשימוש ורוב המומחים ימליצו על שני מזגנים עיליים קטנים. אפשרות נוספת היא להתקין מזגן מולטי-אינוורטר שמאפשר לשלוט בטמפרטורה בשני החדרים. עלות מזגן כזה היא יקרה, אך בטווח הארוך הוא חסכוני מאוד בצריכת החשמל ומהווה את הפתרון האסתטי ביותר. 
  • בדירת ארבעה חדרים מומלץ להתקין מזגן אינוורטר בעל יחידה חיצונית אחת וארבע יחידות פנימיות שניתן להפעיל בכל חדר באופן נפרד, תוך שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חדר. אם אתם יודעים שאתם זקוקים לקירור בכל החדרים בו זמנית ורוצים לחסוך בעלות הראשונית תוכלו להתקין בדירה מזגן מיני מרכזי, שניתן לחבר אליו מערכת לחיסכון בחשמל ולבקרת טמפרטורה בכל חדר. 
  • בבית פרטי עם שתי קומות, כאשר החלל התחתון גדול ולמעלה ישנם חדרי שינה, מומלץ להתקין מזגן מיני מרכזי בקומה התחתונה ולמעלה מזגנים עיליים קטנים בכל חדר או מזגן מולטי אינוורטר. 

 עוד שיקולים

מלבד שיקולי הנוחות והקירור האידיאלי של החדר, חייבים לקחת בחשבון שיקולים נוספים, ולכן, לפני הכל בדקו כמה דברים: מה גובה התקציב שלכם, מידת התאמת התשתיות הקיימות מבחינת חשמל, קירות וכו', והגדירו את הצרכים והציפיות שלכם מהמזגן. ההמלצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם היא להזמין הביתה יועץ מיזוג אוויר בלתי תלוי, כלומר כזה שלא עובד עבור חברה מסוימת, ולקבל ממנו ייעוץ מקצועי לגבי התאמת המזגן ומיקומו. 

 

מידע נוסף:

התקנת מזגנים עיליים, התקנת מזגנים וגבס, התקנת מזגן מיני מרכזי

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

דרור מגל, סוגרים הכל לדירה

מחפשים מערכת מיזוג אוויר לבית חדש?

רוצים לקבל מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול חבילת מיזוג אוויר קומפלט?
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן