לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

בחירת תאורה לדירה חדשה: איזה גופי תאורה מתאימים לכל חלל?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

כשעוברים לדירה חדשה, משפצים ומסדרים, כדאי לדאוג שהכל יהיה טיפ-טופ, בדיוק כמו שאנחנו רוצים, בדיוק כמו שתמיד חלמנו. אחד הנושאים שבעבר לא הייתה אליו התייחסות רבה אך היום תופס חלק נכבד מעיצוב הפנים של הבית האו בחירת התאורה  והתאמת סגי התאורה וגופי התאורה לכל חלל. עיצוב התאורה בחדר השינה לא זהה לעיצוב התאורה במטבח או בסלון, ולכן החלטנו להביא לפניכם כמה דגשים חשובים בבחירת התאורה לחללי הבית השונים.

תאורה בסלון, חדר המגורים

את הסלון צריך להאיר באור רב כאשר אנו מארחים, אך לעיתים אנו צריכים דווקא תאורה עדינה יותר, או מקומית, ולכן מלבד התאורה המרכזית כדאי שיהיו עוד מקורות אור בחדר. גם את התאורה המרכזית מומלץ לפצל למספר גופי תאורה המופעלים על ידי מפסקים שונים, וכמובן להתקין מעמם כדי שתוכלו לשלוט ברמת האור בחדר כרצונכם.

התאורה בסלון חייבת להיות מדויקת, וחשוב מאוד להתייעץ עם מעצב או מעצבת פנים  מקצועיים לפני ההחלטה על התאורה.
האפשרויות העומדות בפנינו בבחירת גופי תאורה לסלון הן מגוונות ורבות. הפופולאריות מביניהן הן ספוטים, מנורות עומדות בפינות קריאה, וגופי הלוגן קטנים להארת חפצי נוי.  כדאי מאוד לשים לב למשחקי הצללים שגופי התאורה השונים יוצרים, ולא למקד את התאורה בפינת הישיבה כדי לא לתת תחושה לא נעימה ליושבים בה.

תאורה בחדר השינה

חדר השינה הוא בדרך כלל חדר שמואר בתאורה עליונה, שמעניקה לכל החדר אור אחיד. רצוי מאוד להשתמש מעמעם שיכול לשנות את עוצמת התאורה בחדר, ולהוסיף מנורות קטנות יותר כמו מנורות קריאה, או מנורות שמאירות חפצי נוי מסוימים, כמו תמונות או עציצים,  ויכולות להענק אווירה מיוחדת יותר בחדר.  התאורה יכולה לעזור הדגיש מקומות מסוימים, או רהיטים מסוימים, בחדר. בחדר השינה האלמנט המודגש יהיה בדרך כלל המיטה, וכדאי לעשות זאת בעזרת פסי תאורה בגוף המיטה, מעליה או בגב המיטה.
גופי תאורה שבהם כדאי להשתמש בחדר השינה כדי לתת את האווירה המיוחדת והטאצ' האישי הם מנורות קריאה, מנורות עומדות, מנורות תלויות ועוד. רק אל תשתמשו בכל גופי התאורה באותו חדר…

תאורה בחדר ילדים

בחדר ילדים חשוב מאוד שתהיה תאורה שיכולה להשתנות ככל שהילדים גדלים, וכדאי להשתמש בגופי תאורה שניתן להחליף אותם בלי להיכנס לשיפוצים.  התאורה הבסיסית בחדר הילדים צריכה להיות חזקה ואחידה, ולהיות ממוקמת כך שלא תיצור צללים שעשויים לעורר פחדים אצל ילדים צעירים. התאימו את התאורה לחדר ולגיל הילד לא רק מבחינה עיצובית אלא גם מבחינה בטיחותית. נורות חסכוניות מומלצות להתקנה בכל הבית, ובחדר הילדים במיוחד, מכיוון שהתאורה בחדר הילדים נוטה לדלוק שעות רבות ביממה.
התקנת מעמם בחדר הילדים יכולה לעזור לילדים להרגיש שליטה ובעלות על החדר, ואם הם בגיל המתאים כדאי להתייעץ איתם לגבי בחירת גופי התאורה.

תאורה במטבח

בניגוד לחדרים אחרים בבית, במטבח עדיפה תאורה חזקה כללית, וגופים נוספים לתאורה ממוקדת מעל משטחי העבודה. את גופי התאורה חשוב לכוון כך שהאור לא יוסתר על ידי מי שעומד ליד משטח העבודה ולהעדיף תאורה מעל המשטח עצמו.  בגלל שהמטבח נוטה להיות חם גם כך, מומלץ להעדיף במטבח נורות LED או נורות חסכוניות אחרות, שלא יוסיפו לחום במטבח. את הנורות החסכוניות ניתן למצוא גם בצבעים "חמים" כדי ליצור סביבת עבודה נעימה,  והתאורה אינה חייבת להיות לבנה וקרה.
העיצוב המודרני מכתיב מטבח פתוח עם אי לאכילה או עם חיבור ישיר לשאר הבית. כך או כך, חשוב לסדר תאורה מתאימה גם לפינת האוכל עצמה. שימוש נכון בגופי תאורה יכול לסייע להפרדת החללים או להיפך – ליצירת זרימה ביניהם.

תאורה בחדר הרחצה (אמבטיה)

גופי התאורה בחדר האמבטיה חייבים להיות מרוחקים מהמים ועמידים בפני לחות. גופי תאורה מחופי זכוכית הם בדרך כלל הגופים המומלצים באמבטיה, שאין בה צורך בתאורה חזקה מאוד. ניתן למקום את גוף התאורה מעל המראה או להתקין תאורה מתאימה על התקרה ותאורה נוספת וטובה למראה. כדי לא להיות מופתעים מאיך שאתם נראים כשאתם יוצאים מהבית צריך להקפיד שהתאורה לא תטיל צללים על הפנים שלכם ותאפשר לכם לראות את עצמכם במראה בצורה הטובה ביותר.
בחדרי רחצה גדולים כדאי להתקין מספר גופי תאורה פזורים בחדר, וגוף תאורה נוסף שיכול לשמש כתאורת לילה. בחדרי אמבטיה קטנים מומלץ להשתמש בכמה שפחות גופי תאורה. ניתן להשתמש בפסי תאורה או בגופי תאורה צמודים לקיר שמעניקים תחושה מוארת ומרווחת.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן