לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

דיירי מחיר למשתכן? גם אם התכנית לא מושלמת לפחות הדירה תהיה מושלמת

ביוני 2015 יצאה לדרך תכנית 'המחיר למשתכן', תכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון, לאחר שהקבינט אישר כי כל קרקעות המדינה ישווקו במסלול מחיר למשתכן. התכנית שמובילים משרדי האוצר והשיכון נועדה לפתור את מצוקת הדיור באמצעות בנייה מהירה של אלפי יחידות.
דיירי מחיר למשתכן? גם אם התכנית לא מושלמת לפחות הדירה תהיה מושלמת

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

למעשה, החלה תכנית 'מחיר למשתכן' כבר בשנות ה-90. עם החלפת הממשלה בתחילת 2015 שר האוצר משה כחלון החזיר את התוכנית וערך בה שינויים משמעותיים (תנאי הזכאות, המפרט המחייב ועוד). בד בבד נעצרו התכניות הקודמות 'מחיר מטרה' ו'מע"מ אפס'.

ביקורות לצד יתרונות

חיפוש צמד המילים 'המחיר למשתכן' באינטרנט יעלה עשרות תוצאות, כתבות וסיפורים אישיים. יש המצדדים בתכנית ויש המבקרים אותה. "אין ספק שהתכנית היא הזדמנות" אומר איציק מצליח, מנהל דף מחיר למשתכן, "אך היא אינה מתאימה לכולם. הבנייה אורכת יותר מזו של דירה 'רגילה' בשוק ומי שאין לו מקום לגור בו או שנאלץ לשלם סכומים גבוהים על מגורים זמניים, ייתכן שימצא שהתכנית לא כדאית לו. כיום משך הזמן הממוצע מרגע הזכייה ועד לכניסה לדירה הוא 4-3 שנים. יש רבים שכדאי להם ויכולים להמתין בסבלנות, אך יש גם רבים שלא".

עוד עניין שחשוב לתת עליו את הדעת הוא המפרט הטכני הבסיסי. כדי שהדירות יימסרו מהר ככל האפשר, ההסכם בין הקבלנים למדינה איננו מאפשר לקבלנים לערוך שינויים במפרט הדירה בהתאם לבקשת הדייר. הקבלן הזוכה מתחייב על מחיר דירה סופי (במונחי מחיר למ"ר) והוא אינו יכול לחרוג ממנו. גם לא כלפי מטה. כלומר, הקבלנים מחויבים לכך שמפרט הדירה שהם מוכרים במסגרת התכנית יעמוד בסטנדרטים שהגדירה המדינה.

רוצים מזגן בבית או אסלה תלויה?

אומנם לתכנית מצורף מפרט טכני מפורט למדי המגדיר בדיוק מה כוללת הדירה וכל אחד מחדריה, אך עיון מעמיק בו מלמד שהמפרט הוא בסיסי מאוד ואינו מספק מענה הולם לאיכות חיים סבירה בדירה, בין שזה דייר אחד ובין שמשפחה. לכן יש להביא בחשבון בתקציב הכולל שיפוץ דירה כדי לשפר את התוצאה מסטנדרט בסיסי לסטנדרט הולם, כמו מיזוג אוויר. אין כמעט היום בית בישראל ללא מיזוג אוויר. אומנם במפרט מצוינת הכנה למיזוג אוויר, אך הכוונה היא רק לתשתית (צנרת, שקע חשמל תואם). כלומר, את המזגנים ואת עבודות הגבס וההתקנה יצטרכו הדיירים עצמם לבצע. גם סורגים ורשתות לחלונות אינם נכללים במפרט, וכיום הם צורך בסיסי בכל דירה. באשר למטבח – על הקבלן לספק מטבח, לפי ההגדרה, אך זה מטבח בסיסי גם באיכות וגם בגודל, ובטח שבעיצוב שלו. כך גם לגבי הכלים הסניטריים – אסלה תלויה או כיור מעוצב ודאי וודאי שאינם בתכנית. "חשוב לזכור שכל אחד זכאי להזדכות על חלק מהמוצרים במפרט הטכני ולקבל אותם בכסף, לפי תמחור שנקבע מראש" מוסיף איציק מצליח, "כדאי לא להמתין לסיום הבנייה ולהתחיל לחשוב על שיפוץ הדירה ועל השיפורים שיוכנסו בה בטרם הושלמה בנייתה".

לא להמתין לדקה ה־90

לאחר המתנה ממושכת בת כמה שנים, הגיע הרגע הנפלא – מתחילים לחשוב על עיצוב הדירה. אם הדירה כבר בשלביה האחרונים וטופס 4 הוא כבר לא עתיד רחוק, מומלץ להתחיל לתכנן את השינויים והשיפורים שיוכנסו בה, כדי שלא תצטרכו להתעכב יתר על המידה בכניסה לדירה. כמו כולם, בטח המתנתם 4-3 שנים מרגע הזכייה. בשנים האלה חלו אולי שינויים במשפחה ובצרכים שלכם, נרקמו חלומות לעיצוב הדירה החדשה ותחום הבנייה השתנה והתחדש. וכדי שתגורו בדירה התואמת את הצרכים שלכם, דירה שתהיה הבית שלכם, תזדקקו לשיפוץ דירה לאחר קבלת טופס 4. בשלב הזה כדאי להתחיל לברר על חברת שיפוצים מקצועית שתיתן מענה כולל לעבודות הגמר. בחברת שיפוצים כזו תיהנו גם ממעצבת פנים בשלב התכנון וגם מסטנדרט גבוה בשלב הביצוע. יש חברות שיפוצים שנותנות חבילה מיוחדת לדיירי המחיר למשתכן – כדאי לברר…

מה יקרה אחרי טופס 4?

טופס 4 הוא היתר לאכלס את המבנה מהרשות המוסמכת לכך – הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מורשי החתימה לעניין זה מטעם הוועדה הם מהנדס העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה או יו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה. במילים אחרות, טופס 4 הוא אישור רשמי לשימוש במבנה ותנאי לקבלת טופס אכלוס. המשמעות היא שאחרי טופס 4 סיים הקבלן את חלקו ואז הדיירים נכנסים לעניינים. אז תיכנס לפעולה חברת שיפוצים, בדיוק לפי התכנית. לא תצטרכו להתרוצץ ולברר ולדאוג ולהתמקח ולהתעצבן. מרגע זה, אין עוד סטנדרט של המדינה, אלא תיהנו מסטנדרט חדש בשיפוץ דירה.

אנחנו בסוגרים הכל לדירה בנינו חבילת שיפוץ מיוחדת לרוכשי דירות של פרויקט מחיר למשתכן:

חבילת שיפוץ דירה ייחודית לדיירי 'המחיר למשתכן'
דיירי המחיר למשתכן? אנחנו נעזור לכם להשתכן. אם אתם רוצים להפוך את הדירה הסטנדרטית לבית המותאם לצרכים שלכם, לא תוכלו להסתפק במפרט הבסיסי. ומה יותר טוב מלעשות הכול תחת קורת גג אחת וגם לקבל הטבות מיוחדות?

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן