לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

טיפים לעיצוב מטבח כפרי מנצח

סוד ההצלחה של המטבח הכפרי טמון באווירה החמה והמזמינה שהוא משרה על המטבח ועל הבית כולו, והעיצוב הפונקציונלי, הנוח, ורחב הידיים. האפשרות להוסיף לעיצוב המטבח פרטים קטנים של מודרניות מקטינים את האפשרות שהמטבח הכפרי שלנו יהפוך למטבח מיושן.
טיפים לעיצוב מטבח כפרי מנצח

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

למטבח הכפרי יצא שם עולמי בעיצוב מטבחים, והוא אחד מעיצובי המטבח הפופולאריים ביותר, בארץ ובעולם. סוד ההצלחה של המטבח הכפרי טמון באווירה החמה והמזמינה שהוא משרה על המטבח ועל הבית כולו, והעיצוב הפונקציונלי, הנוח, ורחב הידיים. האפשרות להוסיף לעיצוב המטבח   פרטים קטנים של מודרניות מקטינים את האפשרות שהמטבח הכפרי שלנו יהפוך למטבח מיושן. מה זה מטבח כפרי בעצם, ואיך מעצבים מטבח כפרי מנצח במאמר שלפניכם.

מטבח בטעם של פעם

המטבח הכפרי הוא מטבח רחב ידיים, כאמור, שמתאפיין ברהיטים מאסיביים וחומרים טבעיים, ומעניק לבית כולו מקור של חום. מטבחים כפריים בתוך בתים מודרניים נותנים תוספת של ביתיות חמימה שחסרה לנו כל כך בעולם המערבי העסוק ומעניקים למבוגרים שבינינו זכרונות בטעם של פעם. המטבח הכפרי המודרני משדר פשטות ומשפחתיות מצד אחד, אך אם נעזרים בעיצוב באלמנטים מודרניים ניתן לשמור על הטאצ' העכשווי שבו ולא להרגיש שחזרנו 100 שנים לאחור בזמן.

עיצוב מטבח כפרי

ההמלצה הטוב ביותר לעיצוב מנצח של מטבח כפרי היא להיעזר באנשי מקצוע, אך ניתן בהחלט להכניס אלמנטים מתאימים גם בכוחות עצמכם, ואם יש לכם את הכשרון לזה, תוכלו ליישם את הטיפים הללו ולעצב לעצמכם מטבח בניחוח כפרי מושלם:

צאו מהשבלונה

קודם כל, צאו מהשבלונה. כשאתם באים לעצב את המטבח שלכם הוא צריך לשקף את הייחודיות שלכם ואת הטעם שלכם, ולא חייב להיות זהה לשום מטבח אחר בעולם.

פונקציונליות היא לא מילה גסה

למרות החשיבות האסתטית הרבה של עיצוב מטבחים ועיצוב פנים בכלל, במיוחד במטבח חשוב לשמור על פונקציונליות תפקודית, מפני שמדובר, קודם כל, באזור שצריך לעבוד בו והוא אמור לשרת אתכם היטב. מטבח שיהיה נעים מצד אחד ופונקציונלי מצד שני הוא מטבח מושלם, ולכן, לפני הכל, תבדקו מה הצרכים שלכם – לכמה משטח עבודה אתם זקוקים, היכן הכי נוח לכם למקם את המשולש הקדוש של כיריים – משטח עבודה – כיור, מהו שטח האחסון שתצטרכו וכו'. במקביל לכך בדקו האם יש תנאים מגבילים כמו מקום אחסון מוגבל, לדוגמא, ואז יש למצוא פתרונות עיצוביים לבעיה.

בחירת החומרים

כאמור, מטבחים כפריים מאופיינים בחומרים טבעיים, ולכן בחירת החומרים שלכם צריכה להיות בהתאם: עץ עובד מצוין במטבח כפרי, בטון בצורות עיבוד מסוימות ואבן טבעית בהירה שהיא בחירה פופולארית במטבחים רבים.

מקומות אחסון

מטבח כפרי הוא מטבח גדול, כפי שכבר הזכרנו, ובדרך כלל יש בו הרבה מאוד מקומות אחסון וארונות. הארונות יהיו בדרך כלל מעץ כזה או אחר, מעובד או טבעי לחלוטין. במטבח כפרי, בניגוד למטבח עכשווי בסגנון היי-טק למשל, הכל הוא חלק לגיטימי מהחיים ולכן ניתן להתקין ארונות פתוחים ומדפי אחסון לצלחות או קערות נניח, ואין חובה לשמור את "הבלאגן" מאחורי קירות אטומים.

אם חסרים לכם מקומות אחסון, או אם סתם מתחשק לכם להוסיף למטבח טאצ' כפרי נוסף, ניתן להתקין מהתקרה מדפים צפים או משתלשלים, או ווי תלייה המאפשרים לתלות עליהם סירים, מחבתות, מצקות וכו'.

הרצפה

לא משנה באיזה רצפה תבחרו כל עוד תשמרו על מראה טבעי, מעובד או לא מעובד: אריחי אבן, אריחי עץ, אריחי טרה-קוטה ועוד. כדאי לבחור ריצוף עמיד כמובן, ולהקפיד על התאמת הצבעים לעיצוב הכללי. אפשר להשתמש באריחי הרצפה כדי להוסיף אמירה אישית בעזרת אריחים מעוטרים בעבודת יד, או כדי להוסיף גוונים במטבח: רצפה בהירה יחסית תאיר מטבח כהה, ולהיפך. המטבח הכפרי מאופיין בצבעים  בהירים ולא כדאי להשתמש באריחי רצפה כהים מדי שיראו תלושים ולא שייכים. צבעי חום ואדמה יעבדו מצוין ברצפת המטבח.

ריהוט ואביזרים

מילת המפתח, כמו שבטח הבנתם כבר, היא "טבעי". למטבח הכפרי יתאימו רהיטים ואביזרים מחומרים טבעיים, בעיקר עץ, וכדי להוסיף להם טאצ' עכשווי כדאי להוסיף להם פרטי פרזול מודרניים, ידיות מעוצבות לארונות ומגירות ועוד. זכוכית חלבית או עכורה יכולה להשתלב מצוין במטב הכפרי ולשמש בדלתות הארונות.

קישוט

הוספת אביזרי נוי מתאימים יכולה להעניק למטבח לוק כפרי מושלם: עציצי חרס בגדלים שונים, זר פרחי בר על השולחן, עציץ עם רקפת על הדלפק, אוסף כפות עץ בצנצנת על המדף ועוד. הדמיון הוא הגבול היחיד שלכם.

את דלתות הארונות ניתן לעטר בפיתוחים שונים, מגולפים בעץ או מצוירים. כדי להוסיף להם נגיעה עכשווית ולא מיושנת כדאי ליצור אותם עדינים ומודרניים ולא כבדים וגדולים כמו במטבחים הכפריים הישנים.

זהירות: עבודות תחזוקה

המראה הכפרי מפתה להשתמש הרבה בעץ, אך פעמים רבות עץ טבעי מצריך עבודות תחזוקה רבות, בעיקר אם מדובר על משטחי עבודה מעץ. בדקו היטב את החומרים שאתם בוחרים ואת התחזוקה הנדרש כדי לשמור עליהם. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו להינות ממגוון חומרים רחב שייתנו לוק כפרי מודרני בלי להשתעבד לתחזוקתם. אחרי הכל, המטבח נועד לשרת אותנו ולא אנחנו אותו.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

דרור מגל, סוגרים הכל לדירה

מתעניינים במטבח חדש?

רוצים לקבל מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול למטבח חדש?
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן