לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

כדאי לעשות לפני שעוברים לדירה שקניתם: ניקוי פאנלים סולאריים

הסיבה העיקרית שבגללה מומלץ לבצע ניקוי קולטים סולאריים לפני מעבר דירה היא כדי לשמור על יעילות המערכת.
המרכז למעבר דירה נס ציונה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

כדאי לעשות לפני שעוברים לדירה שקניתם: ניקוי פאנלים סולאריים

המציאות שלנו משתנה בקצב מהיר. השינויים ניכרים בתחומי חיים רבים, וגם האופן שבו אנחנו מייצרים חשמל עובר תמורות אדירות. המהפכה רק בתחילתה, אבל כבר מורגשת, כשביותר ויותר בתים מותקנים פאנלים סולאריים אשר מאפשרים להפיק חשמל מהשמש. כשעוברים לדירה שעל הגג שלה יש פאנלים כאלה, כדאי מאוד עוד לפני המעבר לדאוג לנקות אותם, והשיטה האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא באמצעות לחץ מים גבוה. למה חשוב כל כך לנקות קולטים סולאריים? מהם היתרונות של ניקוי מקצועי בלחץ מים גבוה? על מה חשוב להקפיד כשמשתמשים בשיטה זו? תשובות לשאלות אלה, ואחרות, תמצאו כאן בעמוד.

לשמור על יעילות המערכת

הסיבה העיקרית שבגללה מומלץ לבצע ניקוי קולטים סולאריים לפני מעבר דירה היא כדי לשמור על יעילות המערכת. עיקרון הפעולה של המערכות הפוטו-וולטאיות פשוט: הפאנלים הסולאריים קולטים את אור השמש, שמגיע אלינו ממרחק של כ-150 מיליון ק"מ ובעוצמה גבוהה. כשפוטון פוגע בתא סולארי, האלקטרונים שבאטומים שלו משתחררים. בכל תא במערכת הפוטו-וולטאית ישנם מוליכים, ולכן האלקטרונים סוגרים מעגל חשמלי ומייצרים זרם חשמלי ישיר (DC). רשת החשמל הישראלית משתמשת בזרם חילופין (AC) – הסיבה לכך היא עלות ההולכה הנמוכה יותר – ועל כן המערכת כוללת גם ממיר מזרם ישיר לזרם חילופין. תאים פוטו-וולטאיים עשויים ממתכות שונות, בעיקר כסף ונחושת. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היעילות שלהם, כלומר על כמות החשמל שהם מפיקים בכל שעת פעולה, הוא רמת הניקיון שלהם – מפני שפאנל מלוכלך קולט פחות פוטונים.

בהקשר זה כדאי לדעת שהפוטנציאל של הפקת חשמל מהשמש עצום: על-פי מומחי אנרגיה, כמות הפוטונים המגיעה מדי שעה מהשמש הלוהטת (הטמפרטורה במרכז שלה יכולה להגיע ל-15 מיליון מעלות צלזיוס!) אל כדור הארץ יכולה באופן עקרוני לספק את כל צרכי האנרגיה של המין האנושי במשך שנה שלמה. נכון לעכשיו ניצול השמש עדיין נמצא בשלבים ראשוניים, ובמיוחד בישראל, אבל כבר ברור לגמרי שכדאי לנקות את הפאנלים הסולאריים – ומעבר דירה הוא מועד מתאים לכך (באופן טבעי נדרשת תחזוקה שוטפת גם בהמשך).

היתרונות המשמעותיים של ניקוי בלחץ מים גבוה

ניקוי פאנלים סולאריים בלחץ מים גבוה, כמו כל ניקוי שמתבצע בדרך מתקדמת זו, מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים מאוד.

היתרון הראשון הוא האפקטיביות. למים שמותזים בלחץ גבוה יש עוצמה רבה ולכן הם מצליחים לשטוף גם לכלוכים קשים ועיקשים שנדבקו לקולטים הסולאריים. בנוסף הבוץ, האבק ושאר הגורמים שחוסמים חלק מאור השמש ומונעים ניצול של 100% מהאנרגיה העצומה נעלמים כלא היו בזכות השטיפה בלחץ מים גבוה.

היתרון השני הוא שניתן לנקות גם משטחים גדולים בפרק זמן קצר. יתרון זה בא לידי ביטוי כשיש צורך למשל לנקות חניונים, גגות רחבי ידיים, חומות ועוד מקומות, וגם מערכות סולאריות אפשר לתחזק ביעילות על בסיס מים בלחץ גבוה.

היתרון השלישי הוא הידידותיות לסביבה (ולכן גם לבני אדם). לחץ המים העז מאפשר לוותר על חומרי ניקוי אגרסיביים שמכילים כימיקלים שעלולים להיות בעייתיים. בהתאם שיטת ניקוי זו נחשבת ל"ירוקה" – כימיקלים לא מחלחלים אל הקרקע ואל מי התהום, וגם האנשים שנמצאים בסביבה לא נחשפים אליהם.

על מה חשוב להקפיד כשמנקים פאנלים סולאריים עם מכונת לחץ מים?

על-מנת למצות את היתרונות השונים של ניקוי בלחץ מים גבוה, ובמיוחד כשמדובר במערכות סולאריות שהן רגישות מטבען וחשוב מאוד לשמור עליהן בקפידה, נדרשת בחירה מדויקת של החברה שתבצע את הפעולה.

קודם כל מומלץ לוודא שלחברה שתנקה את הלוחות הפוטו-וולטאיים יש ניסיון – גם ניסיון כללי רחב היקף ככל האפשר וגם ניסיון ספציפי בניקוי מערכות סולאריות. מרכיב נוסף באיכות שירות הוא סוג הציוד שבעזרתו יתבצע הניקוי, כלומר עם איזו מכונת לחץ מים גבוה החברה עובדת. רמת השירות, ובפרט הזמינות והאמינות, מהווה גם היא שיקול בבחירה.

הצורך במקצועיות נובע מכך שגם כשמשתמשים במכונה משוכללת ומתקדמת, איש המקצוע שמפעיל אותה צריך לקבל החלטות שונות: מאיזה מרחק לשגר את זרם המים העוצמתי, מהי טמפרטורת המים ועוד. בהתאם רק ניקוי מערכת סולארית לפני כניסה לדירה ע"י חברה מקצועית ועתירת ניסיון מבטיח גם ניקוי מלא של הלוחות ואיתו מקסימום ייצור חשמל מהשמש, וגם שלא ייגרם שום נזק למערכת היקרה.

צריכים ניקוי בלחץ מים גבוה? פנו לחברת נקי בלחץ: https://www.jetclean.co.il/

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן