לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

ככה תתכננו ותעברו דירה, שלב אחר שלב! המדריך המלא

מעבר דירה עשוי להיות חוויה מתישה, והרבה אנשים רואים בכך סיוט שעדיף לעבור כמה שפחות פעמים. ובכן, מעבר דירה לא חייב להיות מסובך או קשה כל עוד מקפידים על ביצוע כל הפעולות הנדרשות בסדר הנכון ובזמן הנכון. לפניכם המדריך המלא למעבר דירה פשוט וקל, שלב אחר שלב.

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מעבר דירה עשוי להיות חוויה מתישה, והרבה אנשים רואים בכך סיוט שעדיף לעבור כמה שפחות פעמים. ובכן, מעבר דירה לא חייב להיות מסובך או קשה כל עוד מקפידים על ביצוע כל הפעולות הנדרשות בסדר הנכון ובזמן הנכון. לפניכם המדריך המלא למעבר דירה פשוט וקל, שלב אחר שלב.

הכנה מוקדמת – כמה חודשים מראש

בין ההחלטה לבצע את המעבר לביצוע בפועל עוברים כמה חודשים לפחות ולפעמים אפילו יותר, מה שמשאיר מספיק זמן לתכנון יסודי. ישנן כמה פעולות שכדאי לעשות כמה חודשים לפני המעבר עצמו:

על מה אפשר לוותר?

רוב האנשים נוטים לאגור בבית דברים שהם לא באמת צריכים, והמעבר הוא הזדמנות מעולה להיפטר מהדברים האלה. עברו בבית חדר אחרי חדר ובדקו מה לא צריך / לא חייב / לא כדאי להעביר איתכם לדירה החדשה, כולל ספרים, צעצועים ובגדים. לפחות חלק מהדברים תוכלו למסור / לתרום / לזרוק כבר עכשיו.

מה דורש יחס מיוחד?

בדקו האם יש לכם פריטים שדורשים הובלה מיוחדת כמו ריהוט עתיק או עדין, פריטים כבדים במיוחד וכו'. הכינו רשימה מסודרת של פריטים כאלה, במידה ויש לכם, כדי שלא תשכחו למסור את המידע הזה לחברת ההובלות.

סדר צריך שיהיה

כדי שבאמת תוכלו לבצע את כל המטלות הדרושות בצורה מסודרת, בלי לשכוח דבר, חייבים לשמור על סדר, גם אם אתם לא אנשים מסודרים מטבעכם. כדי לקהל על עצמכם בנושא הסדר כדאי להכין תיקייה בה תשמרו – קודם כל – העתק של המאמר הזה, יחד עם רשימת מטלות מסודרת הכוללת תאריכי ביצוע, ואת כל הניירת שעוד תהיה לכם, כמו הצעות המחיר מחברות ההובלה, החוזה עם החברה הנבחרת ועוד.

להתחיל לחפש חברת הובלות

תהליך נכון של בחירת חברת הובלות יכול לקחת זמן. את הסגירה הסופית אפשר לבצע חודש או חודשיים מראש אם מדובר במעבר בחורף, ושלושה חודשים מראש בעונה החמה, שהיא הקיץ במקרה הזה, בין יולי לספטמבר. רוב חברות ההובלה מאפשרות לקבל הצעת מחיר דרך האתר, וכדאי להתחיל להתרשם מאתרי החברות, לחפש המלצות לאסוף הצעות מחיר מהחברות הרלבנטיות.

חודשיים לפני המעבר

לתקופה של חודשיים לפני המעבר אתם אמורים להגיע כבר כשכל ההכנה הזו מאחוריכם, ואתם מוכנים לתכל'ס. עשיתם הכנה, ועכשיו מתחילים לעבוד.

סגירת חברת ההובלות

אם עדיין לא עשיתם זאת, כדאי לסגור עם חברת ההובלות שבחרתם בה כמה שיותר מוקדם כדי לוודא שהם אכן פנויים ביום שנוח לכם. עדיף כמובן להיות ההובלה הראשונה בבוקר, מה שמבטיח סבלים רעננים ונמרצים ועמידה בזמנים. אל תשכחו לחתום על חוזה עם החברה, לקבל ממנו העתק, כולל את נספח הביטוח, ולתייק אותו בתיקייה שהכנתם. החוזה צריך לכלול את כל הפרטים, החל מהמחיר, דרך לוחות הזמנים ועד לאישור על הביטוח, כאמור, וציון פריטים  מיוחדים במידה שיש כאלה. על החוזה צריכה להיות חתימה של שני הצדדים.

ארגזים, אבל לא רק

רוב חברות ההובלה המקצועיות מספקות ארגזים לפי הכמות שאתם אומרים שאתם צריכים, בזמן שאתם מבקשים זאת לפני המעבר. כדאי לתת לעצמכם מספיק זמן לארוז בנחת ולכן הארגזים צריכים להיות אצלכם כחודש וחצי מראש לפחות. אם סגרתם עם חברת הובלות עוד קודם לכן, בקשו שהארגזים יגיעו אליכם חודשיים לפני המעבר. מלבד ארגזים, אתם צריכים לדאוג לניירות דבק חזקים, פצפצים או אמצעים אחרים לאריזת פריטים עדינים ושבירים, וטושים עבים וגדולים כדי לכתוב איתם על הקופסאות. קנו בכוונה קצת יותר ממה שנראה לכם שצריך כדי לא למצוא את עצמכם עם חוסרים קרוב מדי למעבר.

וידוא נוסף

אם עדיין לא עשיתם זאת, כדאי למדוד היטב את גובה ורוחב התכולה שאתם מעבירים ואת מידת הבית החדש, כמו גם את מידות המעליות במקום המגורים הנוכחי שלכם ובמקום המגורים המיועד. יכול להיות שחלק מהפריטים לא יכולים להיכנס למעלית, וחברת ההובלות צריכה לדעת זאת מראש.

התחלת אריזה

תמיד יש בבית דברים שאינם בשימוש שוטף וניתן לארוז אותם זמן רב מראש, כמו בגדים של העונה ההפוכה ועוד. ארזו מראש, כבר עכשיו, כל מה שאפשר, ואל תשכחו לכתוב על הקופסא לאיזה חדר היא הולכת ומה יש בה.

חודש לפני המעבר

חודש לפני המעבר סביר להניח שאתם כבר בהתרגשות, ואם לא תתארגנו נכון מפלס הלחץ יתחיל לעלות. כדי לא להילחץ תתחילו לפעול!

קניות ומזון

חודש מראש זה הזמן להתחיל לצמצם את הקניות ולחסל את מלאי המזון שבמזווה או בפריזר. רצוי לעבור עם כמה שפחות מזון, בוודאי מזון שדורש קירור או אריזות מוצרים פתוחות. תכננו את הדברים מראש, כך שהאוכל ייגמר סמוך למעבר, וערכו קניה גדולה להשלמות אחרי המעבר.

קדימה לארוז

התחילו את האריזה עם דברים שנמצאים פחות בשימוש ושתוכלו להסתדר בלעדיהם. ככל שהתאריך מתקרב אמורים להיות ארוזים יותר ויותר ארגזים. שוב- אל תשכחו לכתוב על כל ארגז את התכולה שלו ולאיזה חדר הוא הולך. כדי לקהל על עצמכם עוד יותר כדאי לסמן את הארגזים בצבעים שונים על ידי מדבקות או כל אמצעי אחר שיסמן את מקומו הנכון של הארגז בבית.

חברת הובלות פעם שניה

כן, כבר סגרתם עם החברה אבל כדאי לוודא איתם שוב שהכל רשום ומתועד ושהם אכן מגיעים אליכם בתאריך הנקוב ובשעה היעודה.

מה אתם מעבירים בעצמכם?

ערכו רשימה מסודרת של הפריטים אותם אתם רוצים להעביר בעצמכם כמו לפטופ ומכשירים אחרים. תייקו את הרשימה בתיקייה.

ימי חופש

סביר להניח שבעבודה שלכם כבר יודעים שאתם עומדים לעבור דירה. חודש מראש הוא בדיוק הזמן הנכון לבקש יומיים או שלושה חופש סביב תאריך המעבר, לפי הדרוש לכם.

התקנות וניתוקים

עדכנו את חברות הכבלים, הלווין, האינטרנט והטלפון בנוגע למעבר ותאמו כבר עכשיו את הניתוק הדרוש וחיבור מחדש בהקדם אחרי המעבר. אם תתאמו זאת חודש מראש אין סיבה שלא תוכלו לתאם את כל התהליך לאותו יום של המעבר או ליום אחרי.

האם אתם זקוקים לאחסון?

לעיתים נדרש אחסון לטווח קצר או ארוך של חלק מהפריטים. זה הזמן לאתר אותם ולדאוג למקום אחסון מתאים. תאמו עם חברת ההובלות את הובלת הפריטים לאחסון.

שבועיים לפני המעבר

שינויים נדרשים

כאשר עוברים דירה יש לא מעט גופים שצריך ליידע בשינוי הכתובת. רשמו את כל הגופים הללו בצורה מסודרת והודיעו לכם אחד אחד על המעבר. סמנו V  ליד כל גוף שקיבל את ההודעה. חלק מהעדכונים ניתן לבצע בטלפון וחלק דרך האינטרנט. היום ניתן למצוא באינטרנט שירות בתשלום של העברת הכתובות: מקום העבודה, חברות הביטוח, בנק, חברת האשראי, משרד הפנים, עיתונים או מגזינים במידה ואתם מנויים על כאלה, וכל חברת אחרת שעושה אליכם משלוחים קבועים.

ביטוח

במידה ויש לכם ביטוח על הדירה זה הזמן לעדכן את חברת הביטוח על המעבר ולבדוק האם כדאי לכם לעדכן את הביטוח לתכולת הדירה בלבד או אולי להרחיב אותו דווקא, ואולי לעבור חברה בכלל. אם אין לכם ביטוח, אולי זה הזמן לעשות אחד. בצעו סקר שוק, החליטו ובצעו.

אריזה

שבועיים לפני המעבר, אמורים להיות ארוזים כבר קרוב לחצי מהארגזים.

שבוע לפני המעבר

דואר ישראל

דואר ישראל מאפשר לקבל שירות של "עקוב אחרי" מתיבת הדואר הישנה שלכם לכתובת החדשה. הפעילו אותו עכשיו, כך שתהיו בטוחים שכל הדואר שתקבלו בזמן הקרוב יגיע לכתובת החדשה.

אוכל

שבוע לפני המעבר כדאי לקנות כמה שפחות מזון ולסיים את כל מלאי המזון שבבית. קנו רק את ההכרחי, ורצוי דברים שייגמרו עד המעבר. אם זה אפשרי קנו מזון נוסף רק אחרי המעבר, גם אם זה אומר לשלוח את הילדים לאכול פיצה לארוחת צהריים ביום המעבר. סירי אוכל מלאים בוודאי לא צריכים לעבור דירה.

תיק אישי

הכינו לכל אחד מבני הבית תיק אישי קטן ובו הציוד ההכרחי לשלושה או ארבעה ימים, כמו מברשת שיניים, מגבת ובגדים. לכאן ייכנס גם המטען של הנייד וכל ציוד אישי אחר.

ארזתם לבד?

70-80% מהפריטים שלכם כבר אמורים להיות ארוזים ובבית צריכים להישאר רק הדברים שבשימוש יומיומי.

יומיים לפני המעבר

חברת ההובלות פעם שלישית

יומיים לפני המעבר כדאי לעשות וידוא אחרון עם חברת ההובלות ולעבור שוב על הפרטים. סביר להניח שהם זוכרים ויודעים אך זה יפחית בצורה משמעותית את רמת הלחץ שלכם בנושא.

מזומנים

לפעמים התשלום מתבצע באשראי ולפעמים במזומן. הטיפ לסבלים מתבצע במזומן בכל מקרה ולכן יש לדאוג מראש שיהיה לכם כסף מזומן בסכום הנדרש. אם אתם מתכננים לאכול בחוץ או לשלוח את הילדים לפיצה, כאמור, כדאי לדאוג לכסף מזומן גם עבור הרכישות האלה.

הפשרת המקרר

את המקרר כדאי להוציא מהחשמל כ-24 שעות לפני המעבר. הפשירו אותו ונקו אותו.

מסיימים אריזות

סיימו את האריזות האחרונות של כל הפריטים, כולל אלה שהיו בשימוש יומיומי. אל תשכחו לסמן את הארגזים ולכתוב עליהם את תכולתם ואת החדר אליו הם אמורים להגיע. כדאי למספר את הארגזים ולהכין רשימה של הארגזים השייכים לכל חדר ותכולתם כדי שתוכלו לאתר בקלות במידה ומשהו חסר לכם.

ביום המעבר

ביום המעבר סביר להניח שקמתם מוקדם, לחכות להובלה, אבל חוץ מלחכות יש עוד כמה דברים אחרונים לעשות.

מה עוד לא ארוז?

עשו סיבוב אחרון בדירה, פתחו את כל הארונות וודאו שהכל נארז ודבר לא יישכח מאחור. ודאו שכל הארגזים סגורים היטב ומסומנים כראוי.

המשאית כאן!

ודאו שהמשאית מספיק גדולה ובהתאם להסכם שנחתם עם חברת ההובלות וכי נשלח מספר מספיק של סבלים.

הכל עלה?

עקבו אחר התכולה המועלית לרכב ומורדת ממנו, כדי שלא יחסר דבר. בדקו את הרשימות שהכנתם וכי כל הארגזים נמצאים במקום המיועד להם. אם בכל זאת חסר משהו כדאי לעלות על כך כמה שיותר מהר וליידע את חברת ההובלות מיד.

קריאת מונים

אחרי שסגרתם מאחוריכם את הדלת בפעם האחרונה ורגע לפני שיצאתם לדרך, רשמו ותייקו את קריאות המונים במוני המים, החשמל והגז אם יש כזה. בעידן הסמארטפונים רצוי גם לצלם את המונה כדי שיהיה לכם תיעוד. מומלץ לבצע את תשלום החשבונות האחרונים ופתיחת החשבונות החדשים לדירה החדשה בסמוך ככל האפשר למעבר.

בהצלחה!

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן