לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

מהי באמת עלות שיפוץ דירה וכמה זה הולך לעלות לכם?

עלות שיפוץ דירה יכולה להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים אבל גם בכמה מאות אלפי שקלים, תלוי בגודל הדירה, בהיקף השיפוץ ובמורכבות העבודה. מה כולל התקציב? איך תשמרו עליו? היכן מסתתרים המוקשים?
עלות שיפוץ דירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מה התקציב שלכם?

עלות שיפוץ דירה אינה מוצר המתומחר באופן אחיד. מנסים לחשב אותה ולכמת אותה מראש וליצור מחירונים, אך למעשה היא תלוית תקציב שיפוץ, רמת הגימור וההסכם בין המשפצים לחברת השיפוצים. חשוב שתגדירו מראש את מסגרת התקציב ושתקפידו לדבוק בה. קל להתפתות בהמשך הדרך. ולאחר שהגדרתם את התקציב שלכם ואת החללים בדירה שתרצו לשפץ ולחדש, אל תתפשרו על מדידה מקצועית. חשוב שיגיע לביתכם מודד מוסמך שיבצע מדידות מדויקות. הן יהיו הבסיס לכתב כמויות מפורט ומקצועי ולתכנית העיצובית. וכדי שלא יישאר מקום לטעויות, נדרשת בקרה של התכניות, של המפרטים הטכניים ושל כתב הכמויות בידי מהנדס אזרחי בעל ניסיון. עכשיו, כשהתקציב ולוח הזמנים ותכולת השיפוץ מוגדרים בבירור, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לשבור קירות.

האם להשאיר כסף לחריגה מהתקציב?

מקובל לחשוב שכל שיפוץ חורג בכ-20% מהתקציב ומהזמן שהוגדר. אבל לא כל שיפוץ חייב לחרוג בתקציב ובזמן, ובטח שלא ב-20% (אלא אם מחליטים להרחיב את השיפוץ במהלכו או להוסיף דברים). לפני כל שיפוץ של בית או של דירה, חשוב לערוך הסכם עבודה עם קבלן שיפוצים הכולל חריגה קלה, כלומר קבלן השיפוצים יכול לחרוג בין 7%-3% בלבד מהתקציב שניתן לו. הסעיף הזה נפוץ מאוד בחוזים כי שיפוץ הוא עניין דינמי וצרכים שלא ידענו עליהם קודם עשויים לצוץ. לכן חשוב לכלול את הסעיף הזה בכל הסכם עבודה. הדבר נכון גם לסעיף עמידה בלוח זמנים ולפיצוי בגין חריגה.

מה כדאִי יותר – קבלן או חברת שיפוצים?

התפקיד המסובך ביותר בשיפוץ הוא לנהל אותו. למה? כי יש מיליון פרטים קטנים שצריך לחשוב עליהם מראש בתחשיב עלות שיפוץ דירה וחומרים שצריך לקנות ובעלי מקצוע שצריך לתאם ביניהם. יש גם הרבה עניינים שצצים בשטח שעלולים לנפח עלות שיפוץ דירה אם לא יהיה גורם אחד שיקבל עליו אחריות ויפתור אותם. נכון שקבלן מוסמך ומעצבת פנים משתפים פעולה עם קבלני משנה, אבל הם לא בהכרח מוכנים להתחייב על עלות העבודה שלהם ולקבל עליהם אחריות על טיב העבודה שלהם. המשפץ יכול למצוא עצמו מנהל קבלני משנה ומבזבז כסף על בעיות שצצות בשטח, במקום לעבוד מול גורם אחד בלבד.

במילים אחרות, השיפוץ ייראה אחרת בעזרת חברת שיפוצים שאחראית לשיפוץ הדירה – החל במודד מקצועי ובעיצוב פנים (שלב התכניות), המשך בביצוע על־ידי קבלן שיפוצים רשום (!) וכלה במסירת המפתח לאחר השיפוץ לדירה נקייה. במילים אחרות, גורם אחד שאחראי לעבודה, לעלויות ולתוצאות של כל בעל מקצוע וכתובת אחת בשבילכם. גם לא תסבלו מהתהליך, גם תיהנו מהתוצאה וגם לא תחרגו מהתקציב.

טיפ: יש חברות שיפוצים שנותנות חבילה לשיפוץ דירה קומפלט. כדאי לברר זאת.

זהירות, מוקשים בדרך… (או עלויות נוספות שחייבים להביא בחשבון)

יש עוד עלויות היכולות להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. צריך לרשום אותן כסעיפים בתקציב כדי שלא תמצאו את עצמכם חורגים ממנו.

  • תאורה: לא משנה כמה השקעתם במטבח חדש, ללא גוף תאורה מתאים ויפה לעין הוא לא יהיה מושלם. גופי תאורה יוצרים שפה עיצובית ואי־אפשר בלעדיהם, ובפרט אם יוצרים גומחות ותקרה צפה. חשוב לזכור שגופי תאורה הם עניין יקר ולכן צריכים להילקח בחשבון בעלות שיפוץ דירה. תכננו כ-10% מתקציב השיפוץ לגופי תאורה וזכרו לקנות את כולם ביחד ובאותו המקום, כך תוכלו לקבל הנחה על קנייה מרוכזת.
  • ריהוט ומוצרי חשמל: כל שיפוץ דירה כמעט כרוך ברכישות של ריהוט ושל מוצרי חשמל חדשים לבית – מיטות, טלוויזיות, סלון חדש, ארונות ועוד. חשוב לתכנן את הרכישה מראש ולכלול אותה בעלות שיפוץ דירה.
    טיפ: כדאי לברר על רכישה קבוצתית דרך 'סוגרים הכל לדירה' – אתם יכולים ליהנות מרכישה משתלמת במיוחד ומתנאי תשלום נוחים.
  • אביזרים נלווים: ידיות לארונות, פרזולים, ברזים, טקסטיל, אביזרי נוי – גם אם בתחילת השיפוץ חשבתם שתוכלו לוותר עליהם, בסוף השיפוץ, כשהבית יפה ומעוצב, לא תוכלו להימנע מהטאץ' שלהם. עלותם יכולה להגיע למאות ואף לאלפי שקלים. רשמו אותם כסעיף בתקציב השיפוץ והקצו להם כ-5% מהתקציב.
  • הוצאות נלוות: פינוי פסולת, אריזה של תכולת הבית, הזמנת אוכל מוכן או ארוחות במסעדות, שכר דירה, ימי חופש מהעבודה, מסגרות או בייביסיטר לילדים. השיפוץ כרוך בעלויות נלוות שלא תמיד נלקחות בחשבון, כמו מקום מגורים בזמן השיפוץ. חשוב להעריך את ההוצאות הנלוות ולתקצב אותן נכון. כדאי לבדוק מהו מועד השיפוץ המשתלם ביותר. יש המעדיפים לשפץ בקיץ כדי לנצל את תקופת השיפוץ לחופשה המשפחתית ויש המעדיפים דווקא את ימי הלימודים, כי אז אין צורך למצוא פתרון לילדים. כך או כך, ההוצאות האלה הן חלק מעלות שיפוץ דירה.

טיפ: בוודאי תשמחו לשמוע שאם תיאלצו לשכור דירה בזמן השיפוץ, תוכלו לקבל פטור מתשלום ארנונה על התקופה הזאת. את הבקשה לפטור יש להגיש דרך מחלקת הארנונה בעירייה במהלך השיפוץ ולא אחריו.

עלות שיפוץ דירה אינה תעלומה שסופה לא ידוע. אנחנו ממליצים לכם לשפץ בעזרת חברת שיפוצים שבה הכול מתוכנן וידוע מראש – לוח הזמנים, התקציב ותכולת השיפוץ – וליהנות מסטנדרט חדש בשיפוץ דירה. בעזרת תכנון מפורט, כתב כמויות מדויק, תקציב מוגדר (על כל סעיפיו), לוח זמנים ברור וגורם אחד שאחראי לכול – השיפוץ שלכם יכול להיראות אחרת והחוויה תהיה נעימה.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

דרור מגל, סוגרים הכל לדירה

מתכננים לשפץ את הבית?

ולא רוצים להתעסק עם בעלי מקצוע?
אנחנו נותנים מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול וכל המוצרים והכל במקום אחד!
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן