לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

מתכננים שיפוץ דירה? זהירות, מוקשים בדרך!

בשעה טובה החלטתם לשפץ את הבית. שיפוץ דירה קומפלט כרוך בהמון פרטים קטנים ומערב בעלי מקצוע שונים. הרבה דברים יכולים להשתבש בדרך והשיפוץ יכול בקלות להפוך למפגע בטיחותי.
מתכננים שיפוץ דירה? זהירות, מוקשים בדרך!

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

נכון, לא הכול בשליטתכם אך בכל זאת יש כמה מוקשים שתוכלו להימנע מהם כדי להבטיח שיפוץ דירה בטוח ושקט נפשי. קודם שאתם נכנסים להרפתקה הזאת, כדאי שתקראו…

לכם, זה אתר בנייה. להם, זה מגרש משחקים…

תקופת השיפוץ היא תקופה מבלבלת עבור בני המשפחה ובעיקר הקטנים שבהם. מצד אחד, זה המקום הבטוח והמוכר, אך מצד שני, זה אתר בנייה שיש בו סיכונים רבים (שלא רגילים אליהם בחיי היום־יום). האם הייתם נותנים לילדים שלכם להסתובב חופשי או לחיות באתר בנייה?

הסקרנות של הילדים גדולה במיוחד ואין כמו 'מגרש גרוטאות' זמין כדי לגרות אותה. מכשיר או מוצר שעבורכם יכול להיות תמים, כמו המקרר הישן, המקדחה, הסולם או האסלה החדשה, יכולים להיות מסוכנים להם. לכן כעיקרון, אנחנו מסרבים לבצע עבודות גמר בדירה שמתגוררים בה ולסכן ילדים. לא משנה כיצד תיערכו או תנסו להתגונן, אתר בנייה הוא מקום מסוכן לילדים. נקודה. לכן המלצתנו החד־משמעית היא לא לחסוך ולעבור להתגורר עם הילדים במקום אחר בזמן השיפוץ. אין דרך אחרת למנוע מבני הבית סיכון לתאונה.

ככלל, קבלן שיפוצים רשום, מקצועי ומנוסה, יידע להדריך אתכם ולשמור על כללי הבטיחות בתקופת השיפוץ.

'קבלן־טנדר'

קבלני הטנדר הם עסק של איש אחד – שיווק, מכירות, שירות לקוחות, כספים, בדק, מדידות, תכנון, ביצוע וניהול – והטנדר שלהם הוא הכול – המשרד, המוקד הטלפוני, המחסן ולפעמים גם המכל לפינוי אשפה. אין להם חברה, אין להם שירות לקוחות, אין להם בקרה, אין להם אחריות. וכמו שבחברות בנייה מסודרות יש היררכיה ברורה: הנהלה, מחלקת שיווק, מחלקת כספים, שירות לקוחות, שירות בדק וכדומה, כך גם בחברת שיפוצים מסודרת, מקצועית ואחראית. ולא בכדי. כל תחום הוא מקצוע ומצריך הסמכה והכשרה וניסיון. ואם עניינים משתבשים, שלא תמצאו את עצמכם רודפים אחרי טנדר…

שיפוצניק 'כל־יכול'

ואם בקבלני־טנדר עסקינן, היזהרו מאלה שיודעים לעשות הכול. הם שיפוצניקים, הם חשמלאים, הם אנשי גבס, הם רצפים, הם אנשי אלומיניום ומיזוג, הם אינסטלטורים, הם כל מה שתרצו (חוץ מקבלן שיפוצים רשום). לפעמים הם יכולים להזעיק איזה 'איש מקצוע' חאפר זמין. הם יתנו לכם הצעת מחיר אטרקטיבית וכאילו יחסכו לכם בעלויות, אבל אתם עלולים לשלם מחיר יקר תמורת השיפוץ הזה בנזקים ובבטיחות. לכן היזהרו מהם כמו מאש. אין באמת אדם אחד שמוסמך ולמד ויודע לבצע את כל העבודות. אין אדם אחד שיכול לתת את כל המעטפת – גם לתכנן, גם למדוד, גם לבצע, גם לנהל, גם להיות ממונה בטיחות וגם להקפיד על סטנדרט. אם הוא טוען שכן, כדאי שתשאלו אותו: מתי ואיפה הוא למד, ומי לימד אותו הכול? בקשו ממנו אסמכתאות בנושאים הרלוונטיים, כלומר תעודות הכשרה והסמכה, כדי שתדעו מתי לאחרונה השתתף בקורס של בטיחות וגהות, בקורס של חומרים חדשים ושל שיטות עבודה חדשות, של חשמל ועוד. ענף השיפוצים הוא תחום מקצועי לכל דבר ועניין. הוא מצריך הכשרה והסמכה וניסיון, ומעטפת של קבלני משנה מקצועיים.

הידעתם?

בינואר 2018 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה תמיכה ממשלתית בהצעת חוק פרטית להגנת צרכנים מפני קבלנים לא מורשים שביצעו עבורם עבודות שיפוצים רשלניות בבתי מגורים או במבנים עסקיים? ההצעה כבר עברה בקריאה ראשונה.

המטרה היא שהצרכן הישראלי יקבל שקט נפשי כשיזדקק לשירות שיפוצים. לפי התיקון, יתווסף בפנקס הקבלנים תת־סיווג לענף משנה (שיפוצים) – 131/1 – הקובע כי הקבלן יוכל לבצע עבודה בהיקף של עד 350,000 שקל (סכום המגלם היקף שיפוץ ממוצע בדירה). החוק החדש יסייע להעלות את רמתם המקצועית של הקבלנים בענף השיפוצים ויגדיל את הבידול בין חאפרים לאנשי מקצוע. תדאגו לכך שהשיפוץ ייעשה על־ידי קבלן שיפוצים רשום ומורשה, בעל ניסיון בעבודה עם גופים ציבוריים ומפוקח על ידי מהנדס אזרחי ובקר איכות מנוסים. אל תסתפקו בפחות. כך תדעו שאתם מוגנים ובטוחים מבחינת בטיחות, אמינות, איכות ובקרה (ותוכלו לישון בשקט בלילה).

היעדר כיסוי ביטוחי

תקופת שיפוצים היא תקופה שטומנת בחובה פוטנציאל לתאונות ולנזקים, ואתם צריכים לדעת שאתם מוגנים ומכוסים מהבחינה הביטוחית לכל מקרה שעלול לקרות. קודם שתתחילו בשיפוץ, קראו בעיון את הפרק בפוליסת ביטוח הדירה העוסק בביטוח אחריות חוקית כלפי צד ג' – האם הפוליסה מכסה נזקים העלולים להיגרם לרכוש, לצד שלישי ולגופו? האם סכום הביטוח (גבול האחריות בפרק צד שלישי) אכן מספיק לכיסוי הנזקים לצד שלישי תוך כדי ועקב עבודות השיפוץ?

אנשים רבים מתחילים עבודות שיפוץ בביתם בלי ליידע את חברת הביטוח. כאשר אנו מתכננים שיפוץ יסודי בדירה, עלינו לידע את חברת הביטוח שבה אנחנו מבוטחים בביטוח דירה. חשוב לדווח על משך השיפוצים הצפוי ובעיקר על שינויים צפויים (זמניים או קבועים) באמצעי המיגון בדירה. במהלך עבודות השיפוצים עשוי להתעורר צורך בהסרת שערים או סורגים במבנה, כמו גם בניתוק מערכת האזעקה.

אל תתפשרו על קבלן שיפוצים רשום או על חברת שיפוצים המבוטחים לפי החוק ומבטחים את עובדיהם. הדבר נכון גם באשר לקבלני המשנה. אם ייגרם נזק גופני לאחד מבני המשפחה או נזק מהותי לרכוש וקבלן השיפוצים אינו מבוטח, עלול המצב להסתבך. התביעה שתגישו נגד הקבלן תגיע לבית המשפט ושם אתם עלולים לגלות שהקבלן אינו מסוגל לפצות אתכם על הנזקים שנגרמו לכם בשל היעדר יכולת כלכלית.

הזמנת עבודה בלחיצת יד או סיכומים על־פה

שיפוצים שנעשים לא נכון עלולים לגרום לאסון. יש להסדיר את אמצעי בטיחות בשיפוצים מראש ולעגן את כל המוסכם על שני הצדדים בחוזה. בטיחות בשיפוצים מתחילה בבחירתו של קבלן שיפוצים רשום (ולא חאפר). מההכשרות של הקבלן והתעודות שאותן רכש – בעל תעודה עדכנית שסיים קורס עבודה בגובה, חשמלאי מוסמך ועוד. יש לוודא כי לקבלן ולצוות העובדים שלו תעודות מתאימות, כל אחד לעבודה בתחומו. בנוסף לכך יש לבדוק את הביטוח שלו ושל העובדים ואת רישיונות העבודה מבחינת תוקף.

עוד נושא שחשוב להחליט עליו לפני תחילת השיפוצים הוא היקף האחריות של כל צד ולעגן זאת בחוזה כתוב. יש להכניס בחוזה העבודה אחריות של הקבלן (כמו אחריות הקבלן לבטיחות עובדיו), אחריות של המזמין ומה גבולות האחריות.

אין קבלן שיפוצים רשום, ועל אחת כמה וכמה חברת שיפוצים מקצועית, שיסכימו להתחיל שיפוץ ללא חוזה כתוב, מוסדר וחתום המדקדק בפרטים הקטנים. אם השיפוצניק נוטה לוותר עליו, צריכה להידלק לכם נורת אזהרה.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן