לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

עוברים דירה? בשעה טובה. איך נעזור לילדינו לצלוח את המעבר?

כתבה: כלנית ברנס – ליווי והדרכת הורים נותנת לכם טיפים יישומיים שיעזרו לכם להצליח עם הילדים בעת מעבר דירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מעברים הם חלק טבעי בחיינו. במשך היום אנו חווים מעברים שונים: מעבר בין לילה ליום, מעבר בין בית לעבודה, מעבר בין משימה למשימה. כך גם ילדינו. חוויה של מעבר או של שינוי מעוררת רגשות שונים אצלנו. מעברים נתפסים גם כמשהו מלהיב, מרגש, רצוי ובו זמנית יכולים להיות משהו כבד, מפחיד ולא רצוי. יש שינויים ומעברים שהם בשליטה שלנו, ואנחנו בוחרים לעשות אותם, כמו מעבר דירה, נישואים, לידה. ויש כאלו שלא בחרנו בהם: אובדן אדם יקר, פיטורים, פרידה.

מעבר דירה מעורר גם בהורים וגם בילדים קשת של רגשות: מצד אחד התרגשות גדולה לממש חלום נכסף, שמחה לקראת ההתחדשות, ציפייה גדולה לקראת החיים בבית החדש, תשוקה לעצב ולארגן אותו כמו שחלמנו, ומצד שני, פחד מהלא נודע, שאלות, תהיות והרהורים על איך נצלח את המעבר, בלבול לגבי המעבר וחוסר ביטחון לגבי העתיד, חששות מהסתגלות לסביבה החדשה, אי ודאות ועוד. בכל מקרה, מגוון הרגשות הללו הם טבעיים ומוכרים, והדבר החשוב הראשון שעלינו לעשות עבור עצמנו ועבור ילדינו הוא – לתת לרגשות האלו מקום, חשוב לאפשר להם להיות, לתת להם שם ולהכיר בהם. זה שלב מאוד משמעותי וקריטי בתהליך המעבר, ומאפשר יצירה של תהליך בריא ומקדם, שבסופו נתחזק ממנו כאנשים, כהורים, כמשפחה וכך גם ילדינו.

לדוגמה: כשאתם שומעים את ילדיכם עסוק בעניין המעבר, שואל שאלות, מתעניין – ספקו לו את כל הפרטים הנדרשים לגביו: מקום, מראה, גודל, צבע, שכנים, מכרים באזור, גינות ציבוריות, אטרקציות אחרות, ושאלו אותו לגבי הרגשות שלו.

כדאי מאוד שאנחנו ההורים נשתף גם ברגשות שלנו. לדוגמה – אפשר לומר לילד: "אתה יודע שאני מאוד נרגשת לעבור כבר לבית החדש, וגם מאוד חוששת ומקווה שנתרגל אליו מהר." או: "יש לי כאן הרבה חברים ובטח מאוד אתגעגע אליהם".

באופן הזה הילד מבין ש"מותר" לדבר על רגשות מגוונים ושהוא לא לבד במערכה. משם יכולה להתגלגל שיחה מצוינת שתוציא החוצה פחדים וחששות, ובהמשך אפשר יהיה לחשוב יחד איך אפשר להתגבר על כל חשש שעולה. בדגש על לחשוב יחד ולא לספק מיד תשובות ב"שלוף" עבור הילד. ההקשבה כאן וההליכה צעד צעד הם חשובים עד מאוד. חשוב שהילד יעבור את התהליך בקצב שלו ולא בקצב שלנו.

אז מה כדאי לעשות? 5 דברים מומלצים לפני המעבר:

בואו נדבר על זה

קיימו 2 שיחות משפחתיות בשבוע על המעבר, ותנו מקום להכל. זה עוזר להרגיש ביחד. התמקדו כל פעם בעניין אחר בהתאם לצרכים שעולים בשיחה. בדרך זו תוכלו לספק מידע נדרש ולענות על שאלות וחששות. מאוד חשוב לדבר גם על הדומה בין הבית הישן לעומת הבית החדש (או הסביבה אליה עוברים לגור) וגם על השונה והמייחד. התמקדו ביתרונות ויחד עם זאת אפשרו מקום לחששות ולרגשות מגוונים.

בקרו במקום ברגל או באופניים

אתר בנייה, או בית שכבר גרו בו, זה לא משנה, טיילו באזור ברגל/באופניים, הכירו אותו לעצמכם ולילדים לא רק באמצעות נסיעה ברכב. כשהולכים ברגל מגלים עולם אחר לגמרי. בקרו בגני השעשועים באזור, במכולת/סופרמרקט באזור, גני הילדים, בית הספר וכל דבר אחר הרלוונטי לחייכם.

אורזים ביחד

שתפו את הילדים בכל ההכנות וההיערכות לקראת המעבר: באריזה, בחיפוש באינטרנט אחר מובילים, או כל בעל מקצוע רלוונטי, בפעולות שהם יכולים לעשות ויאפשרו להם להיות חלק מהמעבר המשותף הזה. שיתוף מחבר ויוצר תחושת שייכות, מגדיל את ערכם של הילדים והופך אותם למשמעותיים ומועילים בתהליך המעבר.

טקסי פרידה

תכננו טקסי מעבר וסיום פרק בכל תחנה בחייו של ילדיכם: בי"ס, גן, חברים מהאזור של הבית אותו עוזבים, חוגים, וכל מי שרלוונטי. טקסי פרידה מסייעים לסגור מעגל גם מבחינה נפשית, הפעולה הפיסית ממחישה את הסגירה עבור הילדים שלנו ויוצרת שקט פנימי.

התחלות חדשות

התחילו ליצור קשרים עם אנשים מהסביבה החדשה. הדרך הקלה היא לפנות להורים מהגן/הכיתה החדשים, ולבקש להפגיש בין הילדים. זו הזדמנות נהדרת עבור הילדים להתחיל להכיר את החברים החדשים, וגם עבורנו ההורים, להכיר חברים בסביבה הקרובה החדשה.

לחיי התחלות חדשות ומעברים טובים!

רוצים עוד? צריכים לשאול שאלה? להתייעץ?

אשמח לעזור:

כלנית ברנס, 050-5754446
מלווה הורים להצלחה מעשית במשפחה: מנהיגות הורית מתוך עוצמה והנאה
פייסבוק: לחץ כאן

כלנית ברנס - מלוות הורים

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן