לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

קניית מקלחונים – מדריך מקיף

מקלחון הפך לפריט אופנתי בשנים האחרונות בעיקר בבתים בהם אין את המקום הנדרש לאמבטיה או שהדיירים מעוניינים במקלחון כתוספת לאמבטיה, אמצעי רחצה אלטרנטיבי.
קניית מקלחונים – מדריך מקיף

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

מקלחון שימושי להפליא, מאפשר מקלחות מהירות וממוקדות, חוסך במקום יקר ערך ובשנים האחרונות מופיע בשלל עיצובים וסגנונות עם שדרוגים, אפקטים, זכוכיות מסוגים שונים, כך שכל דייר יכול לקבוע את העלות והעיצוב של המקלחות בהתאם לאילוצי החלל והעלות המבוקשת.

איזה מקלחונים מתאימים לכם? לפניכם סקירה מקיפה של מקלחונים, מקלחוני זכוכית, טיפים לרכישה נבונה ושילוב המקלחונים בחדר האמבטיה.

סוגי מקלחונים

לפי אמצעי פתיחה של מקלחונים
מקלחונים  עם  דלת הזזה – מקלחונים אלה מציעים שיטת פתיחה נוחה שאינה תופסת מקום. מדובר בדלת זכוכית הנעה על גבי מסלילה, ומתאים לחדרי אמבט קטנים יחסים. מציע אטימות גבוהה אך יש לקחת בחשבון שקשה יותר לנקות את המסילה שלו.

מקלחונים עם דלת פתיחה – מקלחונים בעלי דלת פתיחה יכולים להיות בעלי דלת שנפתחת כלפי חוץ ונסגרת כלפי פנים או דלתות משולבות שמציעות פתיחה למחצה או פתיחה מלאה.
מקלחון זה נחשב למקלחון פחות אטום והאפקטיביות שלו תלויה בעיקר בשיפוע של הרצפה, אם משלבים את המקלחון כבר בשלב התכנון האדריכלי והבנייה אין בעיה, אבל הוספה של מקלחון שאינו בהכרח מותאם לשיפוע של הרצפה עלול  לגרום לבריחת מים והרטבת החלל בעת המקלחות. יש לבחון את תנאי השטח בטרם בחרתם מקלחוני זכוכית עם דלת פתיחה זו. כמו כן, חשוב לדעת שמקלחונים אלה מתאימים לחדרי רחצה גדולים יותר או כאלה שמאפשרים פתיחה נוחה של הדלת.

לפי הצורניות של מקלחונים

מקלחון מרובע – זה הוא המקלחון הקלאסי והסטנדרטי שנפוץ מאוד. אך עלול לתפוס מקום בחדרי אמבטיה קטנים.

מקלחון מעוגל – יכול להתאים לאילוצי החלל, אך יש לקחת בחשבון שהוא יקר יותר ממקלחון מרובע סטנדרטי. עם זאת, הוא הפך לפופולארי בשנים האחרונות בשל שבירת המרחב על ידי הקווים המעוגלים והרכים שהוא מביא לחדר הרחצה.

מקלחון קטום – מקלחון פינתי בו הפינה בעצם קטומה ואומנם יש תחושה שהמקלחון בעל חלל קטן יותר אך מקלחון זה מתאים לחדרי אמבטיה קטנים בהם רוצים לנצל היטב את שטח החלל.

מקלחוני חזית –  מקלחון הבנוי בצורת קופסא בעלת 3 צלעות כאשר דלת ההזזה נעה 90 מעלות פנימה או החוצה על פי בחירת טיב הציר. מקלחוני חזית בעלי נוכחות מרשימה בחדר האמבטיה וניתן לראות אותם בשלל עיצובים קלועים בתוך גומחה עם נישות או בין שתי קירות עם 3 דלתות, עיצובים מיוחדים שמעמידים את המקלחון במרכז החדר.

מקלחון פינתי – מתאים מאוד  לחדרי רחצה בהם יש פינה בה ניתן למקם את המקלחון וכך לחסוך במקום. ניתן לבחור מקלחונים פינתיים הכוללים שתי דפנות קבועות על קירות החדר או מקלחון פינתי עם צד אחד קבוע בלבד, בהתאם לאילוצי החלל והעיצוב המבוקש. במקלחונים פינתיים ניתן לבחור בין מקלחונים פינתיים עם דלת פתיחה  אחת או במקלחונים פינתיים עם שתי דלתות.
אמצעי הפתיחה של המקלחון
ניתן להבחין בין מקלחונים המגיעים על מסילות או על צירים. לרוב מומלץ לבחור מקלחוני זכוכית הפועלים על צירים, כיוון שלא מצטבר לכלוך או אבנית. אולם, כשבוחרים מקלחונים עם צירים יש לקחת בחשבון שהדלתות נפתחות החוצה ולכן, יש צורך בחלל אמבטיה שמאפשר שדלתות המקלחון יפתחו כלפי חוץ. אם אין מקום, יש לבחור במקלחון עם דלתות הנעות על מסילות ולדאוג לניקוי אינטנסיבי של המסילות שלא יצטבר לכלוך או אבנית שיפגעו בפעולת הסגירה או הפתיחה של המקלחון.
אמצעי הסגירה של המקלחון
בשביל למנוע פתיחת דלת המקלחון בעת מקלחת, וכך מצב בו מים ייזלו חלילה החוצה בלי שנשים לב, מקלחונים מגיעים עם נעילות שונות, חלקן יעילות יותר וחלקן טובות פחות.
נעילה היא פונקציה של מחיר, ואלגנטיות עיצובית שאתם תבחרו אם להשקיע בה או לא. סוג הנעילה  תלויה גם באם המקלחון בנוי עם מסילה או צירים.
לרוב מומלץ לבחור מקלחונים עם נעילה על ידי מגנטים שקופים שמאפשרים סגירה אסתטית ואלגנטית ללא רעש או אלמנטים שיבלטו מהעיצוב האחיד של המקלחון שלכם.

פרמטרים שיש לקחת בחשבון בבחירת מקלחון

גובה המקלחון – גובה המקלחון הוא פרמטר חשוב מאוד כאשר בוחרים מקלחון, כאשר זהו מדד חשוב להתאמת המקלחון לחדר האמבטיה שלכם. מקלחון סטנדרטי מגיע בגובה קבוע של בין 180 ל 185 ס"מ אך אנשים גבוהים במיוחד יוכלו לבחור מקלחונים גבוהים יותר עד 2 מטרים בהתאם לגובה התקרה.

אחריות יצרן – חשוב לוודא כאשר קונים מקלחון לבדוק האם קיימת אחריות יצרן, לכמה זמן היא תקפה ומה כלול תחת החוזה. האם עלויות משלוח של תיקון חלות עליכם או על החנות המשווקת\יצרן, האם היא כוללת כל פגם ותקלה וכדומה.

תו תקן – בדקו שלמקלחון יש תו תקן ואישור ממכון התקנים והבטיחו את בטיחות הרחצה.

מקלחוני זכוכית
מקלחוני זכוכית מופיעים עם זכוכיות מסוגים שונים, כשיש חשיבות רבה לזכוכית של המקלחון מטעמי אסתטיקה וביטחון. חשוב שהזכוכית תהיה מחוסמת או רבודה וכך המקלחון בטוח יותר במידה. עובי הזכוכית אף הוא משחק תפקיד, בעוד שזכוכית דקה נחשבת לאסטטית יותר, הרי שהעובי מבטיח עמידות לאורך זמן, במרבית מקלחוני זכוכית תמצאו זכוכית בעובי של 6-8 מ"מ.

עיצוב מקלחוני זכוכית – תוכלו לבחור בין מקלחוני זכוכית עם זכוכית חלבית או שקופה, כשזכוכית חלבית נוחה יותר מטעמי פרטיות, בעיקר במידה ומדובר בחלל אמבטיה שאתם חולקים עם יתר דיירי הבית.

תוספות למקלחונים
אגניות מכהנות על תקן משטח הרצפה ומומלצות במקרים בהם לא ניתן  להשתמש ברצפת קרמיקה למקלחון, כמו למשל אם יש רצפת עץ ורוצים לייצר אפקט של הרמה למקלחון. אגניות רבות עשויות מחרס, ויש יתרון בכך שבמקלחונים עם אגניות יש פחות זרימה של מים כלפי חוץ והמים מתנקזים במקום אחד.

אמבטיון
אם חיפשתם את השילוב בין מקלחון לאמבטיה, אמבטיון הוא מה שחיפשתם. מדובר בחלוקה של האמבטיה למקלחון, דלת שיוצרת את ההפרדה ומאפשרת להשתמש בחלק מהאמבטיה כמקלחון. ישנם אמבטיונים עם דלת אחת ועם שתיים או אפילו שלוש דלתות. מדובר בחלוקה נוחה של האמבטיה. באמבטיון מתקינים גם אפשרות של טוש וגם ברז וניתן להשתמש באמבטיון כמקלחון או כאמבטיה לפי בחירה. אמבטיון סגור במחיצה אחת יוצר תיחום אך מאפשר ליהנות גם מתחושה אוורירית ואילו אמבטיון שתחום בשתי דלתות מאפשר אומנם אטימות מירבית למים אך עלול ליצור תחושה דחוסה בעת הרחצה.

קניית מקלחונים – מתי להתחיל לחפש?
התחילו כבר בשלב השיפוץ או ברגע שרכשתם דירה, אחרי שבדקתם את הצנרת ותכננתם כיצד ייראה חדר האמבטיה. יש מקלחונים סטנדרטיים שניתן לקבל תוך מספר ימים מרגע ההזמנה אך מקלחונים שאינם סטנדרטיים עלולים להגיע רק  אחרי שבועות ולכן, חשוב לתכנן את ההזמנה בטרם עת.

אילו עוד אביזירם צריך לקחת בחשבון כאשר קונים מקלחון?
תחום מוצרי הסניטריה והאביזרים המשלימים לאמבטיה ומקלחונים הוא תחום רחב שמכיל מגוון עצום של מוצרים, חלקם נחוצים יותר וחלקם נחוצים פחות.
תמיד כדאי לבדוק ולהתעדכן במוצרים החדשים בשוק ובעיצובים המובילים. מושבים למקלחונים המיועדים למבוגרים הם מוצר פופולרי ביותר בקרב מבוגרים שמוצאים את הנוחות והביטחון בשימוש במושבים בעת השימוש במקלחון כפיתרון אולטימטיבי. מדפים שמשתלבים באלגנטיות ובאסתטיקה הם אופציה נהדרת לשדרוג מקלחון קיים ופיתרון אחסון מצוין. ישנם אפילו חידושים בקו מוצרי ראשי המקלחונים כמו ראשים מעסים ראשים מעוצבים עם זרמים בצבעים ועוד.

השוואה בין חנויות שמציעות מקלחונים

כאשר הולכים לקנות מקלחון חשוב לבדוק קודם כל מה הצרכים שלכם מהמקלחון בהתאם למאפייני האמבטיה ומבוקשכם מהפונקציונאליות הנדרשת ומאפייני העיצוב השונים של חלל האמבטיה ושל המקלחון. כאשר מודעים לדרישות השלמות, חשוב להשוות בין מספר חנויות ואפילו לבצע מחקר מקדים ברחבי האינטרנט בשביל לקבל מושג לפני שאתם נכנסים למים העמוקים של עולם המקלחונים.

  • בדקו איזה מותגים מציע לכם המקום, רצוי מבחר מותגים מובילים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים
  • בדקו האם יש מבחר של טווחי מחירים למקלחונים, כדי שתוכלו לבחור מקלחוני זכוכית בהתאמה אישית בעלות המבוקשת.
  • השוו בין עיצובים שונים בהתאם לתוכניות המתאר של החלל וקו העיצוב השולט ובדקו האם ניתן להזמין מקלחונים בעיצובים אחרים מבחינת זכוכית, גוון, אפקטים (פסים),  וכולי.
  • האם המקום נותן לכם אחריות יצרן ואם כן לאורך זמן. היכן יוצרו המקלחונים וכמה יעלו לכם מקלחונים בהתאמה אישית, שינוי גודל או צורניות ואביזרים משלימים, התקנה.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן