לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

שיפוץ דירה ישנה – דברים שחשוב לדעת

בכל הנוגע לתהליך שיפוצי בתים, התמודדות עם בית מגורים ישן עשויה להוות אתגר ייחודי. גם בתים שנבנו לפני 40 שנה יכולים להכיל חומרים עמוסים בכימיקלים, מערכות חשמל מיושנות וגגות חלשים - אם להזכיר רק כמה בעיות.
שיפוץ דירה ישנה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

לפעמים הצרות נובעות משינויים בקודי בנייה ובסטנדרטים, ולפעמים הן נובעות רק מהתיישנות המבנה. אבל אם אתם ניצבים בפני תהליך שיפוץ דירה ישנה, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני תחילת הפרויקט, כולל מה שניתן לעשות בנוגע לנקודות הבעייתיות.

איך לנהל תהליך שיפוץ דירה

מתחילים עם תוכנית מקיפה

תוכנית מקיפה לפרויקט השיפוץ חיונית על מנת לוודא שהתהליך יתנהל היטב, לצד החסכון בעלויות ובזמן, עם מניעת הפתעות שאינן נעימות. חשוב לשכור שירותי חברה שעובדת עם מגוון ספקים, ולהחליט על העדפות הצבעים והחומרים.

יש סדר הגיוני שבו יש לבצע עבודות שיפוץ דירה ישנה. חריגה מהתוכנית עלולה להוביל לצורך בביטול עבודה שהושלמה כדי להתמודד עם תיקונים ושיפורים בסיסיים. הנה כמה שלבים חיוניים שצריכים להופיע בתוכנית עבודה מקיפה לפרויקט השיפוץ.

מתחילים עם תוכנית מקיפה – שיפוץ דירה ישנה

לפני כל תהליך שיפוץ דירה, עליכם לדבר עם קבלני המשנה שלכם, כולל האינסטלטור והחשמלאי, על מה שאתם רוצים שיקרה במהלך השיפוץ. ניתן להרכיב רשימה נוספת של משימות שהם צריכים לעשות כדי להשלים את השיפוץ.

יחד עם זאת, ייתכן שיהיה צורך בשכירת חברה שמפקחת על כל תהליך השיפוץ, עם אנשי מקצוע שמפקחים על ביצוע המשימות, על מנת לוודא שהפרויקט מתבצע בהתאם לתוכנית. המפקחים על הפרויקט יגדירו את זמני העבודה, יפקחו על תהליך הריסת או בניית קירות, יפקחו על העבודה עם חוטי החשמל, ויוודאו שהצנרת תקינה.

אנשי המקצוע שמפקחים על תהליך השיפוץ, מוודאים גם שתהליך התקנת דלתות הפנים והחוץ מתבצע כראוי, ושכל שלב בפרויקט מתבצע היטב על מנת למנוע שיבושים או צורך בביצוע מחדש של חלק משלבי הפרויקט.

הקירות עלולים להיות רעילים

קירות רבים בבתים ישנים גיל מסוים מכילים חומרים מסוכנים. כמובן שבזמן בנייתם לא היה ידוע שהם מסוכנים, וגם היום חומרים אלו אינם מזיקים – אלא אם הם משתחררים לאוויר במהלך הריסה או שיפוצים, או שהם עוברים דרך משטחים פגומים.

לדוגמה, בתים שנבנו לפני שנות ה-80 עשויים להכיל אסבסט, שניתן למצוא בצבעים, במרקמים, בצינורות ובקיטור, בחומרי בידוד בהתזה ובאריחי רצפות. בתהליך פירוק אריחים ישנים או פירוק חומרי בידוד, אסבסט עלול להשתחרר לאוויר, ולגרום לנזק בריאותי בקרב העובדים או בני הבית.

כשמדובר בפרויקט שיפוץ דירה ישנה, עדיף להזמין את אנשי המקצוע, שמשתמשים בציוד הבטיחות הנכון על מנת להסיר אסבסט וחומרים רעילים אחרים. במקרים בהם הקירות, התקרות או אדני החלונות/מסגרות מתקלפים או נסדקים, יש להסיר אותם תוך שימוש באמצעי זהירות מסוימים, וכדי לבצע נכון את השיפוץ, חשוב להתייעץ עם המקצוענים בתחום.

שיפוץ דירה ישנה
כל מה שחשוב לדעת על שיפוץ דירה ישנה

עובש וטחב מתפשטים

בבתים ישנים יש סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות רטיבות, עקב נזילות לא מזוהות והצפות או נזקי מים שמעולם לא תוקנו כראוי. כתוצאה מכך עלולים להופיע עובש או טחב, במיוחד באזורים חשוכים בבית. אם הבית שאתם משפצים נמצא ליד הים, או שאתם גרים באקלים לח מאוד, הסיכוי לעובש וטחב גבוה עוד יותר.

בעוד הסיכון הוא פחות חמור מאשר עם עופרת או אסבסט, עובש וטחב עלולים לגרום לבעיות בריאותיות, במיוחד עבור אנשים שסובלים מאלרגיות או ממחלות בדרכי הנשימה; לכל הפחות, הם גורמים לריחות לא נעימים, ועלולים להוביל לריקבון.

עובש וטחב מתפתחים במהירות, ואינם נעלמים מעצמם. אז אם אתם מוצאים עובש או טחב במהלך פרויקט שיפוץ דירה ישנה, יש לטפל בליקויים אלו מיד.

הבסיס לא יציב

סדקים בבסיס יכולים להתרחש בכל בית, אך ככל שהבתים מתיישנים, יש סיכוי גבוה יותר שהבסיס ייפגע. יש מגוון תרחישים שעלולים להוביל להתפתחות סדקים בבסיס, כולל מי תהום, שורשי עצים, בנייה לקויה ובעיות ניקוז. בנוסף, בבתים ישנים רבים יש תשתית לבנים, שאינה חזקה ועמידה כמו יסודות חדשים יותר העשויים מבטון.

במצב של סדקים קטנים בבסיס הבית, או במצב של היווצרות סדקים שהולכים וגדלים, יש צורך לתקן אותם במהלך שיפוץ דירה ישנה. כדאי גם לשים לב לסדקים ביסודות הבית, שמלווים בבליטות, שיכולות להעיד על בעיה מבנית חמורה יותר.

כמה מילים לסיום על שיפוץ דירה ישנה

שימו לב שגם אם הבית נראה במצב מצוין, בבית ישן עלולות להיות בעיות נסתרות – וחשוב לתקן אותן על ידי המומחים בתחום, כדי למנוע את החמרתן. חשוב לקחת בחשבון את כל השיקולים ולבדוק היטב את המבנה, כולל אזורים שנראים תקינים, ולקבל מחברה שמטפלת בתהליכי שיפוצי דירות, הצעת מחיר מקיפה וכוללת לכל הפרויקט.

מומלץ ליצור קשר עם חברה שמתמחה בפרויקטים של שיפוצים, שהמומחים שלה יסייעו לכם להחליט על השלבים הנכונים לביצוע הפרויקט, ושיש להם בקיאות בהזמנת החומרים הספציפיים ובביצוע המשימות שקבלני המשנה צריכים למלא. הקפידו ליצור את הרשימה כדי להוריד את הסיכויים לטעויות או אי הבנות במהלך כל עבודת שיפוץ דירה ישנה.

מחפשים קבלן שיפוצים?

אנחנו ממליצים על פגישת ייעוץ ללא התחייבות במרכז סוגרים הכל לדירה ותוכלו לקבל את כל המידע וגם קבלן שיפוצים אחראי ומקצועי.

לפרטים נוספים: לחץ כאן

רוצים לרכוש מוצרים לדירה? חפשו אותנו באון ליין

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

מתכננים לשפץ את הבית?

ולא רוצים להתעסק עם בעלי מקצוע?
אנחנו נותנים מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול וכל המוצרים והכל במקום אחד!
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן