לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

שיפוץ דירה: כל התקלות שלא קרו

שיפוץ דירה כרוך בהמון פרטים קטנים ומערב בעלי מקצוע שונים. הרבה דברים יכולים להשתבש בדרך והשיפוץ יכול בקלות להפוך לסרט מתח (במקרה הטוב) או לסרט אימה. מה תוכלו למנוע מראש?
שיפוץ דירה: כל התקלות שלא קרו

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

'הפתעות' בגלל תכנון וכתב כמויות לא מדויקים

תכניות וכתב כמויות מדויקים הם הבסיס להצלחתו של שיפוץ דירה ולמניעת תקלות והפתעות בהמשך. הם יוצרים מכנה משותף בין כל בעלי המקצוע ומסנכרנים בין כולם. לפיהם ייקבעו התקציב, לוח הזמנים, תכולת העבודה וסדר העבודה. בבתים רבים כל בעל מקצוע מגיע עם המטר שלו ולוקח מידות. אם תשוו בין המדידות של השיפוצניק, של המעצבת ושל הנגר – תמצאו פערים. על הפערים האלה אתם תשלמו בסוף (עודפים או חסרים בכתב כמויות, למשל). מה צריך כדי שהתכנון וכתב הכמויות יהיו נכונים?

הכול מתחיל במדידה מקצועית. חשוב שיגיע לביתכם מודד מוסמך שיבצע מדידות מדויקות. הן יהיו הבסיס לכתב הכמויות ולתכנית העיצובית. לאחר מכן פגישה עם מעצבת פנים מקצועית ומנוסה שתבין את הצרכים שלכם, את החלומות שלכם ואת הסגנון העיצובי שאתם אוהבים ותוכל לתרגם אותם לתכנית עיצובית שלמה ולכתב כמויות מפורט, מדויק ומקצועי. וכדי שלא יישאר מקום לטעויות, נדרשת בקרה של התכניות, של המפרטים הטכניים ושל כתב הכמויות בידי מהנדס אזרחי בעל ניסיון רב. עכשיו, כשהתקציב ולוח הזמנים ותכולת השיפוץ מוגדרים בבירור, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לשבור קירות.

מריבות וויכוחים עם בעלי מקצוע

התפקיד המסובך ביותר בשיפוץ הוא לנהל אותו. למה? כי יש מיליון פרטים קטנים שצריך לחשוב עליהם וחומרים שצריך לקנות ובעלי מקצוע שצריך לתאם ביניהם, ובעיקר לפתור עניינים שצצים בשטח. רבים מתחילים שיפוץ והם בטוחים שיידעו לנהל אותו ויהיה להם זמן ופנאי לעסוק בו (תוך כדי עבודה, כמובן) ורק כשהם בעיצומו, הם מבינים את גודל הטעות – ניהול שיפוץ הוא מקצוע ועבודה במשרה מלאה. וכמו בכל עבודה, כדי לנהל שיפוץ נדרשים ידע, הבנה וניסיון, וגם יכולות מיקוח ותיאום וארגון וגישור ופישור (כל בעל מקצוע הרי יודע הכי טוב איפה 'החבר' שלו טעה) ופניוּת ואנרגיות… או שהוא מצריך גורם מנהל אחד שיש לו אחריות ברורה. אחריות לתכנון ואחריות לביצוע בשטח.

במילים אחרות, השיפוץ ייראה אחרת בעזרת חברת שיפוצים שאחראית לשיפוץ הדירה – החל במודד מקצועי ובעיצוב פנים (שלב התכניות), המשך בביצוע על־ידי קבלן שיפוצים רשום (!) וכלה במסירת המפתח לאחר השיפוץ לדירה נקייה. במילים אחרות, גורם אחד שאחראי לעבודה ולתוצאות של כל בעל מקצוע וכתובת אחת בשבילכם. גם לא תסבלו מוויכוחים, מתסכולים ומעצבים מיותרים, וגם תוכלו להמשיך בשגרת החיים שלכם בתקופת השיפוץ, ואין ספק שגם התוצאה תהיה טובה הרבה יותר.

שיפוצניק חאפר שעשה עבודה לא מקצועית ולא מוכן לקחת אחריות

הרבה שיפוצניקים חאפרים פועלים היום בענף השיפוצים. חלקם אף מקבלים המלצות בכל מיני אתרים ולפי כל מיני דירוגים. לפעמים מצליח להם, אך פעמים רבות לא. מדוע? כי 'קבלן שיפוצים' הוא מקצוע הדורש הסמכה, הכשרה וניסיון. בינואר 2018 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה תמיכה ממשלתית בהצעת חוק פרטית להגנת צרכנים מפני קבלנים לא מורשים שביצעו עבורם עבודות שיפוצים רשלניות בבתי מגורים או במבנים עסקיים. ההצעה כבר עברה בקריאה ראשונה. המטרה היא שהצרכן הישראלי יקבל שקט נפשי כשיזדקק לשירות שיפוצים. לפי התיקון, יתווסף בפנקס הקבלנים תת־סיווג לענף משנה (שיפוצים) – 131/1 – הקובע כי הקבלן יוכל לבצע עבודה בהיקף של עד 350,000 שקל (סכום המגלם היקף שיפוץ ממוצע בדירה). החוק החדש יסייע להעלות את רמתם המקצועית של הקבלנים בענף השיפוצים ויגדיל את הבידול בין חאפרים לאנשי מקצוע. לפי הצעת החוק קובעת שקבלני השיפוצים יהיו מחויבים לתת ללקוחותיהם שלושה חודשי אחריות לפחות לעבודה שביצעו. האחריות תחול בין שההתקשרות עם הקבלן נעשתה בחוזה בכתב ובין שבהסכמה על־פה. חובה זו לא תאפשר לקפח את מי שלא חתם על חוזה בכתב, והקבלן עמו התקשר יחויב לספק את אחריותו על עבודתו. האחריות תהיה 'תו איכות' ובאמצעותו יוכל הקבלן להעיד על איכות עבודתו. ואם קבלן יסרב להעניק אחריות, יוכל הלקוח לפנות לרשם הקבלנים.

תדאגו לכך שהשיפוץ ייעשה על־ידי קבלן שיפוצים רשום ומורשה, בעל ניסיון בעבודה עם גופים ציבוריים ומפוקח על ידי מהנדס אזרחי ובקר איכות מנוסים. אל תסתפקו בפחות. כך תדעו שאתם מוגנים ובטוחים מבחינת בטיחות, אמינות, איכות ובקרה.

שילמתם לבעל מקצוע והוא נעלם באמצע העבודה

השיפוצניק שבר את הקיר, הרים את המרצפות בסלון וגם הוציא את האמבטיה, וכבר חשבתם שאתם עומדים בלוחות הזמנים ובעוד כמה ימים תוכלו לחזור לבית המשופץ שלכם, אבל אז הוא נעלם. הוא לא עונה לטלפונים. אתם מבקשים מחבר להתקשר אליו, כדי שלא יזהה את המספר שלכם, והוא מבטיח שיבוא מחר. והוא לא בא, וחוזר חלילה. למה? כנראה הוא קיבל עבודה משתלמת יותר או שהבין שתמחר נמוך מדי את העבודה שלכם. עכשיו אתם בני ערובה. אפשר לכתוב ספרים מסיפורים כאלה על שיפוצניקים, על אינסטלטורים, על חשמלאים, על נגרים. אבל לכם זה לא יקרה…

עם חברת שיפוצים מקצועית ואחראית תיהנו מסטנדרט חדש בשיפוץ דירה – אחריות לביצוע לפי התכניות בידי צוותי עבודה מקצועיים, מנוסים ומוכשרים. חברת השיפוצים תדאג לכל בעלי המקצוע הנדרשים – איש אלומיניום, נגר, אינסטלטור מוסמך, חשמלאי מוסמך, מתקין וטכנאי מזגנים מורשה – ותהיה אחראית לעבודה ולתוצאות של כל בעלי המקצוע שהזמינה. לניהול התהליך אחראי מנהל בנייה מורשה, לביצועו אחראי קבלן בניין מורשה, לפיקוח ולבקרה עליו אחראים מהנדס אזרחי ובקר איכות. ואתם תוכלו לישון בשקט בלילה.

חריגה בזמן ובתקציב

אחת הבעיות הגדולות בשיפוץ דירה היא אי־ודאות. אנחנו לא יודעים מתי יסתיים השיפוץ, אנחנו לא יודעים כמה הוא יעלה לנו באמת, אנחנו לא יודעים אם 'דחפו' לנו סתם עוד עבודות באמצע השיפוץ. אנחנו בעיקר לא יודעים. הרגילו אותנו לחשוב שחריגה בזמן ובתקציב היא חלק בלתי נפרד משיפוץ דירה – למה? בכל תחום אחר כמעט אתם יודעים בדיוק איזה שירות או מוצר רכשתם, מה מחירו ומה זמן אספקה שלו. אתם גם תדעו להתלונן אם בעל העסק לא יעמוד בתנאי העסקה. למה בתחום השיפוצים המצב שונה? כי ככה חינכו אותנו. כי ככה מתנהל (או לפחות התנהל) תחום השיפוצים בישראל. אבל אפשר לשפץ אחרת. אפשר לתכנן ולדעת הכול מראש ולהימנע מהפתעות מיותרות. אפשר למדוד כמו שצריך, לערוך תכניות מדויקות, לקבוע תקציב ולוח זמנים, ולעמוד בהם.

אפשר לשפץ בעזרת חברת שיפוצים שבה הכול מתוכנן וידוע מראש – לוח הזמנים, התקציב ותכולת השיפוץ – וליהנות מסטנדרט חדש בשיפוץ דירה. בעזרת תכנון מפורט, כתב כמויות מדויק, תקציב מוגדר, לוח זמנים ברור וגורם אחד שאחראי לכול – השיפוץ שלכם יכול להיראות אחרת והחוויה תהיה נעימה.

סוף־סוף נוצר סטנדרט חדש בשיפוץ דירה, על תתפשרו על פחות ממנו.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
מרכז סוגרים הכל לדירה
3 שנים למרכז סוגרים הכל לדירה

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

דרור מגל, סוגרים הכל לדירה

מתכננים לשפץ את הבית?

ולא רוצים להתעסק עם בעלי מקצוע?
אנחנו נותנים מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול וכל המוצרים והכל במקום אחד!
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן