לשירות לקוחות חייגו

072-2222191

לשירות לקוחות חייגו 072-2222191

מתי הכי כדאי לשפץ? המדריך למשפצים

רוב האנשים מתכננים לערוך שיפוצים בקיץ. ויש לא מעט סיבות טובות לכך. הקיץ היא גם עונת המעבר אז לעוברים דירה וגם לנשארים בדירה הקיימת הכנו טיפים לשיפוץ שכדאי לחשוב עליהם
קרמיקה למקלחת

עובר דירה או משפץ בקרוב?

ייעוץ ללא התחייבות עם מרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

תכנון אדריכלי ועיצובי

העובדה שמדובר בשיפוץ ולא בנייה חדשה לא אומרת שאפשר לוותר על התכנון האדריכלי והעיצובי, ותתפלאו כמה שינויים אפשר וכדאי לעשות בדירה כדי שבלי הרבה מאמץ ובלי הרבה כסף תרגישו שיש לכם ממש בית חדש, שמתאים לצרכים ולרצונות שלכם. ללא עזרת אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים או האדריכלות תוכלו ליצרו בעיקר שינויים קוסמטיים כלליים ותיקונים נדרשים, ואם אתם כבר משקיעים בשיפוץ אז כדאי לעשות אותו יסודי.

איך בוחרים את האדריכל או המעצב?

חשוב לדעת עם איזה בעל מקצוע אתם מעוניינים לעבוד. אדריכל ומעצב פנים הם שני מקצועות נפרדים, ששניהם נלמדים בנפרד. לא כל אדריכל הוא מעצב פנים, ולהיפך, וחלק ממעצבי הפנים למדו באוניברסיטה וחלק במכללה או בקורס פרטי.

הניסיון המעשי של האדריכל או המעצב חשובים לא פחות מההשכלה שלהם, וחשוב לראות עבודות קודמות שלהם ולשמוע חוות דעת מלקוחות קודמים לפני ההחלטה הסופית.

כימיה אישית בינכם לבין האדריכל או מעצב הפנים שתעבדו איתו היא חשובה מאוד. לא משנה איזה תארים יש לו וכמה ניסיון יש לו, אם לא נעים לכם לידו, אם הוא לא קשוב אליכם ואין ביניכם תקשורת טובה – כל התהליך יהפוך לסיוט וסביר להניח שגם התוצאה תכניס אתכם לאי-שקט, ולא משנה עד כמה הדירה תהיה יפה.

תכנון תקציבי לשיפוץ הדירה

התקציב הוא תמיד נקודה בעייתית, כי בדרך כלל מתבצעות חריגות ותמיד יש תוספות שמתברר שצריך ולא לקחנו בחשבון או עוד משהו קטן שאנחנו רוצים להוסיף. בחורף הכל, כאמור, עולה פחות ואותו תקציב ייקח אתכם רחוק יותר. אבל, כדי להימנע מחריגות מהתקציב בכל מקרה, קחו תמיד בחשבון 10%-20% תוספת. כלומר, אם התקציב שלכם עומד על מאה אלף שקל, תכננו תקציב בשמונים אלף שקל בלבד ואל תתפתו לתכנן ביותר מזה, כי ככל הנראה השיפוץ יעלה יותר ממה שתכננתם. אם במקרה הצלחת להקטין את החריגה הצפויה ונשאר לכם עודף תקציבי- לכו תחגגו. מגיע לכם.

כדי שלא תחרגו מהתקציב מומלץ לפעול לפי הכללים הבאים: 

  • הגדירו במדויק את יעד השיפוץ והיקפו – איזה חדרים בבית אתם רוצים לשפץ ואיזה עבודות נדרשות בכל חדר.
  • כדאי לדרג את מידת הדחיפות של כל עבודה ועבודה, או את מידת החשיבות שלה עבורכם, כדי שבמקרה הצורך תוכלו לדעת על מה אפשר לוותר ועל מה לא.
  • כדי לתכנון נכון את עלות השיפוץ יש לקבל הצעת מחיר מפורטת מהקבלן או מהשיפוצניק ועדיף לבקש כמה הצעות מחיר מקבלנים שונים כדי שיהיה לכם מקור להשוואה.
  • בצעו השוואות מחירים לגבי חומרים ומוצרים ואל תקבלו כמובן מאליו את המחירים שהקבלן נוקב בהם.
  • עבודה עם מעצבי פנים שמעצבים את הבית ומנהלים את עבודות השיפוץ יכולה להוזיל את העלות הכללית בגלל חיסכון העלות של קבלן ראשי וחיסכון בעלויות החומרים, שלעיתים מעצבי פנים יודעים כיצד להשיג יותר בזול בלי לחסוך באיכות. אל תפסלו את הרעיון על הסף אלא בדקו את העלויות לעומק, ואם ההבדל במחיר הוא קטן – זה יכול להיות שווה את המחיר.
  • טכניקות של בנייה ירוקה או בתים חכמים יכולות לייקר לעיתים את העלות המיידית של השיפוץ אך לחסוך הרבה מאוד כסף בטווח הרחוק. השקעה של כמה אלפי שקלים עכשיו יכולה לחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים לאורך החיים.
  • כאמור, בחורף השיפוץ יעלה לכם פחות ובאותו תקציב תוכלו לקבל יותר.

שיפוץ סלון המגורים

כאמור, החורף הוא זמן מעולה לביצוע שיפוצים בתוך הבית, גם אם ייתכן שייקח לגבס או לצבע יום או יומיים יותר להתייבש. להזכירכם, העבודה תהיה זולה יותר ומהירה יותר, הקבלן לא יהיה בלחץ של זמן לסיים ולעבור ללקוח הבא, וגם החומרים יעלו פחות.

הסלון הוא אחד החדרים החשובים בבית, ובדרך כלל, כאשר עושים שיפוץ, הוא אחד החדרים שמקבלים הכי הרבה תשומת לב. הממוצע הישראלי עומד על שיפוץ הסלון כל 7 שנים, בניגוד לכל עשר שנים ומעלה במדינות אחרות. לכן, חשוב להשקיע כדי שתהיו מרוצים, אבל אין צורך להגזים, ואם התקציב שלכם מוגבל, כדאי לשקול לעשות פחות שינויים בסלון ולהשקיע יותר באזורים שזקוקים לעבודות השיפוץ מבחינת התחזוקה, בהתאם לסדר העדיפויות שהגדרתם בתחילת התהליך.

שיפוץ חדרי אמבטיה

שיפוץ חדר האמבטיה בחורף עלול להיות יותר איטי בגלל הזמן שייקח לחומרים להתייבש, בעיקר אם אתם ממשיכים להתגורר בדירה תוך כדי השיפוצים.

אם החלטתם לשפץ את האמבטיה וחדר הרחצה שימו לב לדגשים הבאים: 

  • אם אתם כבר משפצים, בדקו האם צריך להחליף את הצנרת. רצוי להחליף את מערכת האינסטלציה כל עשרים שנה בערך, בהנחה שהעבודה הקודמת נעשתה בצורה איכותית ומקצועית. זו לא נקודה טובה לחיסכון ואם כבר עברו עשרים שנה או קרוב לכך מאז החלפת הצנרת האחרונה – שימו את העבודה הזו בראש סדר העדיפויות.
  • החלפת הריצוף וחיפוי הקירות באמבטיה חייבת להיעשות בדיוק רב ועל ידי אנשי מקצוע מומחים.
  • חשוב לדייק במידות הארונות שאתם מזמינים, ולדאוג לאפשרות פתיחה נוחה, בעיקר כאשר מדובר בחלל קטן.

שיפוץ מטבח

שיפוץ במטבח אינו עניין של יום יום, גם בגלל העלות הגבוהה בדרך כלל של החלפת המטבח, וגם כי כאשר אתם יוצרים לעצמכם את מרחב העבודה הנוח שלכם, לא תמיד יש צורך בשינויים מהותיים במטבח.

הדברים שתמיד חשוב לזכור בעת החלפת מטבח הם: 

  • כמו בחדרי הרחצה, במידה והצנרת בת יותר מעשרים שנה כדאי להחליף אותה.
  • אל תשכחו את "משולש הזהב", כלומר השטח שבין המקרר, הכיריים והכיור. מרחק גדול מדי בין שלושת אלה יהפוך את הבישול והכנת האוכל לפעולה מתסכלת ומעייפת וחשוב שיהיו קרובים זה לזה.
  • כשמתקינים ארונות חדשים חשוב להשאיר פתחים בתחתית הארונות כדי לאפשר גישה לצינורות במקרה של תקלה. כשאין פתח כזה, האינסטלטור יאלץ לקדוח בארונות.
  • את הזמנת השיש תמיד עושים לאחר התקנת הארונות. יכול להיות שבעת ההתקנה תיצרו כמה שינויים מהמתוכנן ופלטת השיש שהזמנתם כבר לא תתאים. חכו.

עיצוב וסטיילינג

העיצוב והסטיילינג הם הדבר האחרון שיש לעשות, אך כמובן שכדאי להכניס את ההוצאה הזו מראש לתקציב השיפוץ. אפשר ומומלץ להיעזר בבעלי מקצוע, שיכולים לשדרג את מראה הבית בקלות, אבל אפשר בהחלט לסמוך גם על טעמכם האישי, בעיקר אם את העיצוב העיקרי כבר עשו אדריכל או מעצב פנים. ניתן לעצב את החלל בעזרת חפצי נוי שונים, עציצים, וילונות, שטיח, ספרים, וכל דבר אחר שאתם אוהבים, ולהכניס את האישיות שלכם פנימה.

עכשיו הבית מושלם.

אהבתם? מוזמנים לשתף! שגם אחרים יוכלו ליהנות

מחפש בעל מקצוע בתחום?
מלא את הפרטים וקבל הצעה מבעלי המקצוע של מרכז סוגרים הכל לדירה:

תאריך כניסה / שיפוץ
שרותים ומוצרים נוספים להם אני זקוק עכשיו*

באותו נושא:

FIORELLA2
כמה עולה רשימת המצרכים לשיפוץ חדר אמבטיה קומפלט - חלק א'
מטבחים בנס ציונה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק ב'
שיפוץ דירה
4 נושאים שאסור לכם לחסוך בהם כאשר אתם עורכים שיפוץ דירה קומפלט - חלק א'
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
שיפוץ חדר אמבטיה גדול: מדריך מקיף לעבודה נכונה
ריצוף לבית
ריצוף לבית -  האפשרויות העומדות בפניכם ומה היתרונות של כל אחת מהאפשרויות? 
מטבחים בנס ציונה
סוגרים הכל לדירה משיקה מטבחים בנס ציונה!
החלפת אמבטיה במקלחון
החלפת אמבטיה במקלחון - המדריך ששווה לכם להכיר! 
למה ומתי חייבים להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?
למה ומתי כדאי מאוד להגיע לייעוץ כדי לרכוש ארונות אמבטיה או ארונות הזזה?

עובר דירה או משפץ בקרוב?

הכנס פרטים וקבל ייעוץ ללא התחייבות
במרכז סוגרים הכל לדירה לשיפוץ ומעבר דירה:

המרכז לשיפוץ ומעבר דירה, כל הפתרונות ובעלי המקצוע במקום אחד

בעלי מקצוע איכותיים והוגנים ובפיקוח שלנו שיעזרו לכם במעבר לדירה החדשה!

הטבות בלעדיות באירועי קנייה קבוצתית לרכישת ריהוט, מוצרי חשמל ועוד!

מבצעים והטבות שעשויים לעניין אותך

מתכננים לשפץ את הבית?

ולא רוצים להתעסק עם בעלי מקצוע?
אנחנו נותנים מעטפת שלמה של תכנון, ביצוע, ניהול וכל המוצרים והכל במקום אחד!
מעניין? השאירו פרטים ובואו נדבר!

ספר לנו כיצד נוכל לעזור לך
דילוג לתוכן